Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Vannmelon og sukkeralkoholer (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20646)

tammen 01-08-08 20:56

Vannmelon og sukkeralkoholer
 
To spørsmål vdr. det at jeg har fått mensen igjen og blir et monster uten søtsaker:flau:. Det vil sikkert ikke de på jobben like da jeg skal ta en vakt som varer i 12 timer, må ha noe. Sikkert dumme spørsmål, men here goes:

1. Er det en veldig dårlig ide å spise vannmelon?

2. Er det slik at jeg kan trekke fra sukkeralkoholer i den totale mengden karboh i et produkt? Kjøpt sukkerfi ifa, frisk og pepsi max. Skal prøve å beherske meg, men litt er det svært vanskelig å unngå nå kjenner jeg...

Distrea 01-08-08 21:00

Sv: Vannmelon og sukkeralkoholer.
 
Vannmelon.... dårlig ide :p mye karber... unn deg heller litt bringebær.

Det andre du nevner... litt er greit, cola light er bedre enn pepsi.
sukkeralkoholde kan trekkes fra, men noen reagerer på det med mage onde... ikke spis for mye. litt er tingen med det meste :ja:

Du føler ikke en bestemt filosofi og da er det litt vanskeig å gi råd ;)
Om du lever ketogent eller generell lavkarbo har mye å si i forhold til frukt og slikt. :ja:

tammen 01-08-08 21:13

Sv: Vannmelon og sukkeralkoholer.
 
Takk for svar :D.
Da ga jeg bort vannmelonen min. Tror jeg heller mot ketolyse eller Atkins nå, så frukt er herved bannlyst!:(

Det andre får det bli litt av i kveld/natt, men skal berhske meg veldig!

Tuppen 01-08-08 21:16

Sv: Vannmelon og sukkeralkoholer.
 
prøv krom! det hjelper veldig!! jeg blir også vanligvis et monster når det månedlige kommer.. men krom hjelper :D

tammen 01-08-08 21:20

Sv: Vannmelon og sukkeralkoholer.
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tuppen (Innlegg 510160)
prøv krom! det hjelper veldig!! jeg blir også vanligvis et monster når det månedlige kommer.. men krom hjelper :D

Det har jeg prøvd for lenge siden, fikk ikke noen effekt av det da. Kanskje jeg skal prøve igjen. Fint å høre at det funker for noen, da kan det jo funke for meg også :D.

Tuppen 01-08-08 21:22

Sv: Vannmelon og sukkeralkoholer.
 
også nøtter er greie å knaske på når en er på "tuppa"

*Mariann* 03-08-08 23:17

Sv: Vannmelon og sukkeralkoholer.
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tuppen (Innlegg 510164)
også nøtter er greie å knaske på når en er på "tuppa"

men er d ikke karbohydrater i nøtter, da?

(litt ny jeg også;) )

noli 04-08-08 07:22

Sv: Vannmelon og sukkeralkoholer
 
Vannmelon er ikke så ille som folk skal ha det til. Så lenge man regner de med i det totale antallet karb, er ikke vannmelon verre enn andre ting. Det er tross alt nesten 90% vann og rundt 8 kh per 100 gram. Jeg spiser så mye vannmelon jeg vil omtrent, er jo grenser for hvor mye jeg får i meg, og jeg går ned i vekt helt uten problemer. Men jeg er ikke på ketogen diett da..

Pearl 04-08-08 09:57

Sv: Vannmelon og sukkeralkoholer
 
Jeg pleier å ta en Fribol drops når søtsuget kommer. Har aldri fått magevondt av de. :)

luringen 04-08-08 20:34

Sv: Vannmelon og sukkeralkoholer
 
har også spist vannmelon i sommer, så det kommer jo an på resten av det du spiser..Ellers er mørk sjokkis evt anton berghs sukkerfrie en mulighet. Atkins bar også . det har de på alle butikekr omtrent nå..


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no