Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Hvordan har det gått med dere i jula? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39045)

Snorkfrøken__ 01-01-11 15:55

Hvordan har det gått med dere i jula?
 
Hei
I denne jula har jeg skikkelig skeiet ut. Var ganske fornøyd at vekta viste "kun" 1 kg opp..hehe.

Men på mandag er det påan igjen med nytt mot. Og denne gangen skal jeg "bare fortsette", det er deilig:D

Nerthus 01-01-11 19:17

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
Det har gått greit, noen få sjokoladebiter, to små porsjoner med riskrem, et par baileys... litt kålrotstappe og noen få små poteter - ingen store utskeielser :) Dessverre nok atil at chronsen min er DRITSUR på meg - enda nå etter mange dager strikt så sliter jeg litt med magen... :(

Fint med motivasjon til å fortsette hehe, og veldig fornøyd med at jeg innehar selvbeherskelse - når jeg aldri har vært plaget med slikt før :D (i matveien altså...)

grotingeling 01-01-11 19:26

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
Tok all utskjeiing før jul jeg :rolleyes:
Jula ble dermed brukt til å trappe ned på kabo-inntaket, og nå er jeg tilbake på eurodietten for fullt!

sylwester 01-01-11 23:25

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
Tatt fullstendig fri fra lavkarbo, men forbereder å starte på nytt fra mandag :)

Idarull 01-01-11 23:35

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
tok fri fra lavkarbo 24., 26. og 31. desember :) magen har vært bra. vekta har ikke rikket seg.

Anarko 02-01-11 00:52

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
Har spist litt riskrem, og multekrem (men brukte kunstig søtning). Så har det vært kålrabistappe, men det har jeg ikke dårlig samvittighet for i hele tatt.
Har hatt litt mageverk, men det har vært mange dager på rad med veldig tung mat, så syns ikke det er rart :) Nå er det back to normal sånn ca i alle fall. Har en tynnribbe igjen som jeg skal kose meg skikkelig med.

Dante 02-01-11 00:59

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
Deppa, ikke fornøyd i det hele tatt. Har gått mye, har holdt den delen, men jeg er så overkjørt og invadert og da avreagerer jeg på å spise. Det er ille.
føler meg så ille. Vil inn i hverdagen igjen, få kontroll og frihet

The Cat 02-01-11 08:01

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
Her har det vært full utskeielse, og kjenner det utrolig godt på kroppen (oppblåst osv). GLEDER meg til å kutte karbene fra mandag (sesongens siste julebesøk i dag). Håper skadene ikke er for store :o

Rin 02-01-11 08:04

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
Det gikk fint med meg i jula - jeg har aldri vært begeistret for verken riskrem eller potet, så for meg er jula bare et gilde av godt og fett kjøtt, nøtter og ostekake (som ikke er vanskelig å gjøre lavkarbo) :)

Men jeg hadde en (lenge planlagt) dag med pizza og en sjokolade-cookie i romjulen, som ikke gjorde det grann godt for kroppen. Tenker det blir en stund til jeg klarer å narre meg til å tro at jeg har lyst på brød og kake, igjen. :cool:

Phobia 02-01-11 11:02

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
Har gått veldig fint, ikke følt at jeg har gått glipp av noe. Det jeg har skeiet ut med er: Multerkrem * 3ganger, kålrotstappe *2, litt mye maltitolskjokolade og masse fløte. That`s it !
MEN kroppen min har vondt !!!!!!!!!! Har slitt med magen i flere dager nå, vært oppblåst og blubbete (skikkelig uvant og ekkelt etter nesten 3 måneder på lavkarbo) Problemer med å gå på toalettet osv......
Nei back in business fra 1.januar jeg - nå VET jeg jo hva som skal til for at kroppen min og jeg har det best mulig og det er HERLIG !
Godt nyttår folkens :-)

Lavkarbo ruler :cool:

cameri86 02-01-11 11:34

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
Jeg har vel skeiet ut totalt fire dager mellom jul og nyttårsaften, med poteter, riskrem, sjokolade og diverse kaker og desserter. Heldivis har jeg ikke gått opp noe. Jeg hadde meg noen dager i romjulen der jeg kun spiste lavkarbo, så det gjorde nok at jeg tok av hele 200 gram :p Nå har jeg ikke holdt på så lenge med lavkarbo, men jeg merker at kropp og sinn trives mye bedre på lavkarbo :)

Kanutten 02-01-11 11:44

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
Har gått kjempefint med meg i jula. Har tom gått NED 1 kilo! :heia:

Jeg har spist bare lavkarbo rundt 50 karber. Eneste utskjeielsen må være noen glass rødvin ekstra.. Men jeg føler kanskje at jeg ikke spiser "god nok" lavkarbo. Så det er DET jeg skal sette fokus på nå¨i nyåret. Passe på å få nok og riktige grønnsaker i meg og ikke bare vanlig salat hver gang og sørge for å i meg "rett mengde" vann.

Etter at jeg begynte på vanndrivende igjen er det viktig med både passelig vanninntak samt rette grønnsaker for å holde elektrolyttene i sjakk. Legen vil ikke at jeg skal ta ketolysetabelettene. :confused: :confused:
Han vil jeg skal være så "medisinclean" som mulig mens jeg fremdeles er under utredning. Men maten får jeg lov å styre selv. :D

Debussy 02-01-11 11:45

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
Syns liksom ikke jeg har skeiet ut så mye, bittelitt potet (som jeg ikker trodde jeg ville få behov for i det hele tatt), litt kake - 3 ganger tror jeg + litt til. Likevel viste vekta i dag 85,8 - noe som er nesten 2,5 kg mer enn rekorden før jul...

Vel, det er bare å brette opp ermene og sette igang igjen!

Bøtt 02-01-11 11:53

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
Jeg har skeiet skikkelig ut jeg har vist gått opp3 kilo i jula jeg:(
Men fra i morgen av er det full guff med trening og ketolyse igjen..

Festina lente 02-01-11 13:34

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
Jeg har hatt totalt frislepp siden 4. desember (julebord, utenlandsferie + julefeiring). Etter 8 måneder uten noen spesielle utskeielser har jeg tatt en pause. Den ble litt mer "utvidet" en planlagt :eek: og jeg har spist og drukket alt jeg har kommet over uten noen hemninger i det hele tatt. :o

Mitt problem er at jeg "tåler" karber alt for godt. Uansett hva jeg putter i meg av brød, kaker, sjokolade, ostepop og andre karber blir jeg ikke spesielt dårlig. Ingen problemer med magen, muskler eller ledd slik mange får her inne. Kjenner likevel at jeg begynner å bli oppblåst i magen, og det skulle vel bare mangle etter 4 uker med total matanarki.....

Men nå er jeg motivert og klar for å starte på nytt igjen. Har begynt å drikke vann i dag, og nå er det helkutt på karbene. Blir spennende å se om kroppen får en boost vektmessig etter pausen. En kollega av meg gikk ned enda mer etter en pause, og det er selvfølgelig målet! :D

Snorkfrøken__ 02-01-11 14:18

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
Så flinke alle sammen er med selvbeherskelse og motiivasjon. Jeg er helt imponert og blir veldig motivert av å lese om dere:)
*klappe-klappe*:)

misslinda 02-01-11 14:19

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
Jeg har skeiet helt ut i jula, men kun når det gjelder godteri, med maten har det gått på skinner.. Har gått opp en kilo, men det er nok mye vann og. Var flink å bevege meg hele jula. Alt fra å gå tur, ski, ake med mini etc.. Så heldigvis ikke mer opp.

Har nettopp vært ute på en times tur på isen. Ikke så effektiv trening, men fikk stramma mye muskler vd å prøve å holde meg på beina :p Hihi.. Nå håper jeg denne isen kan regne bort.. Drittlei!!

babydoll 02-01-11 14:38

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
Jeg synes faktisk jeg har vært veldig FLINK i jula! Har ikke fulgt ketolyseprinsippene til punkt og prikke, men har vært godt innenfor lavkarbo hele veien.

Har kost meg med sukkerfrie sjokoladetrøfler, mandelbiscotti og sukkerfrie kokostopper, mengder av sukkerfri julebrus og pepsi max, kakao av fløte og vann med krem på kalde dager og kålrabistappe på julaften og nyttår. Litt (ok, en del) rødvin og pittelitt peanøtter en kveld.

Min far har diabetes, så dessert ved julemiddagene har løst seg av seg selv, de hadde kjøpt heistad gele :D

Synes faktisk ikke det har vært vanskelig å si nei til høykarbo og godterier, og har passet på å ha noe jeg kan kose meg med i bakhånd for det meste.

senorita 02-01-11 14:51

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
jeg skeiet bittelitt ut med et par sjokoladebiter og noen klementiner på julaften, ellers vært flink :D og jeg har gått ned over en 1 kg i jula, jippi :)

Hamster59 02-01-11 18:00

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
Noen få utskeielser, som kålrotstappe og ertestuing, litt marsipankake, lefse og fruktsalat. Magen har oppført seg ganske bra. Har holdt meg mest til lavkarbo-snacks/kaker, for vi har vært mest heime hos oss sjøl. Mandel-biscotti, delfiakake, brente mandler, snickers-karameller. Men synes jeg har spist lite, blir så fort mett på lavkarbomat..

Debussy 02-01-11 18:06

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
Rødvinen glemte jeg.... :_plystre: (har blitt en del, ja.... og mye mer mat enn ellers)
Og en dag drakk jeg sågar 2 juleøl - skulle ha lutefisk for første gang, og broderen bestemte seg for ikke å servere rødvin, jeg klarte ikke å bare drikke vann til.... :o

TrillTrall 02-01-11 18:19

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
Har spist alt mulig siden et par uker før jul. Ble i grunnen gledelig overrasket over at vekta viste bare 2 - 2,5 kg opp i dag. :) Magen har vært helt på bærtur, masse luft og oppblåst som bare fy! Men det ordner seg nok i løpet av uka som kommer tenker jeg. :) Har vært konstant sulten i hele jula med dette karboinntaket forresten.

Men nå har jeg fryktelig lyst på lavkarbomiddager igjen ja! Blir kokt egg med smør og kaviar til kvelds i dag kjenner jeg. *sulten*

Sanney 02-01-11 19:49

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
spist det jeg har villet egentlig, men holdt meg unna de værste sukkerbombene. vekta har vært stabil også, heller ingen bivirkninger utenom litt mer luft enn vanlig, uten at det har vært for plagsomt

ada-emilie 02-01-11 19:58

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
"Skeiet ut" med et halvt eple ekstra en dag, hi hi:)

Daurama 02-01-11 21:48

Sv: Hvordan har det gått med dere i jula?
 
Hos meg har det gått skikkelig galt.. gruer meg til å gå på vekta i morgen.. hele desember har egentlig bestått av mye alkohol og karbohydrater, å det nærmer seg snart en mnd siden veiing, så jeg regner med + 10 kg i morgen.. det føles sånn.. ikke gøy, men jeg er forberet og dessuten VELDIG klar for å starte på nytt i morgen!!!!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no