Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   For de som har oppnådd idealvekta si ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32839)

gingerslett 16-04-10 15:23

For de som har oppnådd idealvekta si ...
 
Jeg har akkuart bynt på lowkarb-diett, og gått ned 2kg på 4dager *love it* mangler fortsatt 10kg til før jeg er der jeg vil vere! Men det jeg lurer på er: når dere har komt dit dere vil, har dere da sluttet på denne `dietten` og prøvd forsiktig å gå tilbake til `vanlige`matvarer...som brød, potet,sukker etc??? :confused: om så er tilfelle lurer jeg på om vekten da har holdt seg der den skal vere, eller legger man fort på seg kiloene igjen..? Ser ikke for meg ett liv uten brød og sukker, men klarer nok å la det vere for å oppnå `sommer-kropp`, hehe :D:cool:

Flippy 16-04-10 16:21

Sv: For de som har oppnådd idealvekta si...
 
Dette lurer jeg litt på også, dette er min tredje dag på lavkarbo og jeg har allerede gått ned 1,9 kg :)

Gerd 16-04-10 16:25

Sv: For de som har oppnådd idealvekta si...
 
Jeg lever lavkarbo for livet :ja:

Går ikke tilbake til det kostholdet jeg hadde før. Det var jo det kostholdet som gjorde at jeg var overvektig :ja:

Viktigste for meg med det å holde vekta stabil, er hverdagene :ja:

nellie 16-04-10 16:26

Sv: For de som har oppnådd idealvekta si...
 
Dere kan jo bare fortsette å spise på den måten som har gjort at dere føler dere trenger å hurtig-gå-ned nå. Vekttapet dere får nå holder kanskje hele sommern igjennom, hvis dere jobber litt. (det er forresten ingen garanti at man går ned 10 kilo innen sommern. Ting tar tid) Også er det jo evt bare til å starte opp igjen neste år når April kommer og sommern nærmer seg igjen.

Hvis dere vil holde på vekttapet så bør dere nok ikke gå tilbake til gamle vaner:) La heller karbohydrater i form av sukker, stivelse ol. heller v're unntaket enn regelen:) Litt innimellom går bra, men blir det som før, så går dere nok opp igjen, desverre.

Flippy 16-04-10 16:31

Sv: For de som har oppnådd idealvekta si...
 
'Problemet' mitt, er at jeg ikke har levd usunt heller - det var når jeg kutta ut søtsaker og begynte å spise frukt/grønnsaker i stedet, og begynte å trimme - samtidig som jeg gikk på hormoner i forbindelse med ivf at kiloene kom....de hadde ikke noe med inntak av godterier eller kaker og sånn å gjøre ihvertfall, for det har jeg knapt rørt siden april 2007 :( Men, jeg tror jeg kommer til å savne knekkebrød med fløtemysost til frokost, og potetene/pastaen til middag - med en italiensk kokk som samboer er det ikke lett å unngå pizza og pasta resten av livet :o

nellie 16-04-10 16:35

Sv: For de som har oppnådd idealvekta si...
 
Neei, men hvis du synes at kroppen din fungerer helt fint med karbohydrater, så er det egentlig ikke noe problem:) Da lønner det seg evt å gå ned et par flere kilo enn målvekta er, fordi at når du begynner å spise karber igjen så pakker gjerne kroppen på seg endel vann, som du mister sånn i førsten:)

Det er ganske lurt å kutte ned på karbohydratene sånn uansett:) Trenger jo ikke spise knekkebrød til frokost, lunch og pasta/potet til middag liksom:) Er nok lurt å finne en gylden middelvei.

Flippy 16-04-10 16:41

Sv: For de som har oppnådd idealvekta si...
 
Ja, det var litt det jeg lurte på, om jeg ødelegger mye hvis jeg f.eks spiser knekkebrød til frokost og poteter/pasta et par ganger i uka :) Trenger ikke å være mer, men tanken på å ALDRI kunne spise det mer er skremmende..... Og da ikke før jeg har kommet ned minst ti kg til altså, for når jeg endelig etter så mange år opplever at vekta går ned, så skal jeg jammen ri den bølgen og ikke risikere å ødelegge noe ;)

nellie 16-04-10 16:42

Sv: For de som har oppnådd idealvekta si...
 
hvis alternativet til "et par ganger i uka" er "hver dag, til hvert måltid" så er det nok en fordel å velge det første;)

arkine 16-04-10 19:03

Sv: For de som har oppnådd idealvekta si...
 
Kikk litt på Lindberg tråden , der kan du spise litt av det du ønsker

Ignite 16-04-10 19:14

Sv: For de som har oppnådd idealvekta si...
 
Sitat:

når dere har komt dit dere vil, har dere da sluttet på denne `dietten` og prøvd forsiktig å gå tilbake til `vanlige`matvarer...som brød, potet,sukker etc???
Nei.

Lillevoff 18-04-10 10:18

Sv: For de som har oppnådd idealvekta si...
 
Da jeg var fersk lavkarber, syntes jeg også at tanken om å aldri spise karber igjen var skremmende. Det er jo tross alt en ganske stor omveltning i kostholdet for de fleste av oss!

Nå har jeg holdt på en stund og tenker ikke så mye på det jeg ikke spiser. Derimot ser jeg hvor mye god mat jeg spiser nå, kontra hva jeg ikke følte jeg kunne spise før fordi jeg jo hadde fått beskjed om å leve magert.

Selvsagt merker jeg jo på kroppen at kroppen trives bedre med lavkarbo også. Jeg har hatt et par pauser i forbindelse med ferier, og har etterhvert blitt veldig glad for å komme tilbake til lavkarbomaten, etter noen dager med mage i ulage.

Lavkarbo er en tilvenningssak. Men mange av oss kommer aldri til å gå tilbake til høykarbo igjen, nettopp fordi vi ikke føler vi trenger det.

gingerslett 18-04-10 14:32

Sv: For de som har oppnådd idealvekta si...
 
Takker for svar :) Jeg er 4barnsmor, og de 3 siste har komt m knapt et års mellomrom...så jeg har aldri hatt tid til å gå så mye ned i vekt før jeg plutselig var gravid igjen! Men heldigvis har max kg i slutten av alle graviditetene ligget på det samme. Jeg er ikke mye overvektig, men har lyst å bli kvitt litt rundt magen og lår :) og all ære til denne dietten: magen har allerede gått inn litt iløpet av en knapp uke :) og ikke er jeg oppblåst lenger heller, så jeg sjønner jo at brødmat og karbohydrater ikke kan vere så godt for kroppen! MEN det jeg er redd for er om det å ete så mye fett kan ver bra for hjertet og blodårene i lengden...har litt hjerteinnfarkt i familien, og som 4barnsmor er jeg redd for å bli rammet av det i ung alder.. :(

arkine 18-04-10 17:31

Sv: For de som har oppnådd idealvekta si...
 
i følge de lærde .. så er lavkarbo med mye fett bra for hjertet..
og i de bøkene jeg har lest om dette ,, er det høykarbo som gjør at de fleste får hjerteinnfark...


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no