Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   GOD 17. mai kake! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19390)

Joika 11-05-08 10:51

GOD 17. mai kake!
 
Pappa har bursdag på 17 mai, og for ikke å sprekke så tenke jeg tilby meg å bake. :fake-snill: :o

Noen som har tips om en god kake som faktisk smaker kake og ikke noe rart "slankealternativ"?

Hyper 11-05-08 13:16

Sv: GOD 17 mai kake!
 
Fedons franske sjokoladekake!!

Oppskriften finner du på forumet:)

Penny Lane 11-05-08 14:09

Sv: GOD 17 mai kake!
 
den anbefaler jeg også på det sterkeste! Men bytt ut fruktosen med sukrin, og så kan du blande litt sukkerfri sjokolade sammen med mørk kokesjokolade...da får mye mindre karbo, og kaka blir litt mer ketolysevennlig... laga den kaka til en konfirmasjon siste helg, og den var den eneste som ble spist helt opp(av ca 30 kaker!!) og ingen som merka at det var en lavkarbokake, den er bare utroolig god:D

Joika 11-05-08 15:39

Sv: GOD 17 mai kake!
 
Ah. Høres ut som "min kake" det der.

Takk for tips. Skal "testbakes" i løpet av uka.

Iset 11-05-08 16:21

Sv: GOD 17 mai kake!
 
Jeg får ikke lov av mannen min å lage den kaken mer, for han vil ned i vekt, og hver gang jeg har laget den kaken, har han spist nesten halve kaka opp på en dag - alene!

Tuppen 11-05-08 16:37

Sv: GOD 17 mai kake!
 
den kaka er farlig god!!! :sikle:

Max 11-05-08 16:41

Sv: GOD 17 mai kake!
 
Gerds ostekake, men jeg lager den med gele av Fun Light-saft!

Smula 13-05-08 09:14

Sv: GOD 17 mai kake!
 
Enig med Max, ostekaka til Gerd er ny-ydelig. :D
Sjekk oppskriftsforumet som nevnt, det er massevis av godsaker der.

Bayone 19-05-08 13:37

Sv: GOD 17 mai kake!
 
Jeg bakte Gerd sin ostekake igjen ;) Like populær som vanlig. Alle liker den :jupp:

neitakktilsukker 19-05-08 17:49

Sv: GOD 17 mai kake!
 
:panbefaler gerds oste på det varmeste, bare at jeg lager en bunn av mandler og egg jeg steker.

prøvde den fedons franske... men kiwi her hadde ikke mer sukkerfri sjokolade.....(kanskje jeg har kjøpt alt de hadde tidligere ,,,fnis).:D

... så jeg tenkte det gikk like bra med den med 86 % kakao sjokoladen ....... men det ANBEFALES IKKE!!!!! DEN VAR SÅ BITTER!!!!!! :eek::eek:FYSJOM . men gir ikke opp skal bake den til jente treff men med sukkerfri sjokolade!!!!!!:)

neitakktilsukker 19-05-08 17:50

Sv: GOD 17 mai kake!
 
steker bunnen altså .... ;);)ikke mandler og stekte egg..... fnis:p:p:p:p

nellie 19-05-08 18:25

Sv: GOD 17 mai kake!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av neitakktilsukker (Innlegg 470586)

... så jeg tenkte det gikk like bra med den med 86 % kakao sjokoladen ....... men det ANBEFALES IKKE!!!!! DEN VAR SÅ BITTER!!!!!! :eek::eek:FYSJOM . men gir ikke opp skal bake den til jente treff men med sukkerfri sjokolade!!!!!!:)

det kan lønne seg å blande LITT sånn sjokolade i annen mørk sjokolade, for å få ned karbeinneholdet:) Men ikke baaaaaare 86/99% kakaosjokolader da. det høres ikke noe godt ut:nei:

bettylue 13-05-11 10:43

Sv: GOD 17 mai kake!
 
Hei! Jeg skal lage bringebærmousse kake til dagen. Bruker nøtte/ mandelbunn (grovhakker og blander med litt smør så det henger sammen, legg i springform). Så lager jeg mousse av pisket krem, gelantin, bringebærpure (av en kurv, press gjennom en sil om du vil ha bort stenene) og søter etter smak med det søsningsstoffet man liker. Vet det finnes en bringebærmousse oppskrift på lchf-bloggen om du må ha mål, her går det på slump og øyemål :p Men den er frisk og god! Gele kan og blandes med pureen, sukkerfri altså ;)

Ette den er stivnet i kjøleskap, pynte med bringebær og litt grønn sitronmelisse, helst rett før servering. Denne har jeg også lagd i muffinsformer som små porsjonskaker til å ha med meg i selskap der jeg er usikker på hva jeg får. Og må nok ta med fler, for alle vil ha min :rolleyes: Kan se om jeg får skrevet ned målene neste gang :p....

trultemamma 13-05-11 14:33

Sv: GOD 17 mai kake!
 
Jeg pleier å lage bærpai på 17.mai men kan man lage den i ketolyse stil?
Sånn type smuldredeig over bærene. Kjempegodt.

Tenkte å lage en slik type i år, men hvis jeg "slippe" å lage egen til meg selv, serverer jeg gjerne ketolysekake til alle jeg. :D

Serverer kaka med is. den skal jeg lage selv, skulle bare hatt en ismaskin som ikke koster skjorta og som er ok.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:16.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no