Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Etterlysning: Diabetikere som er blitt kvitt sin diabetes vha lavkarbo (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34303)

Ingvildamoe 09-06-10 21:15

Etterlysning: Diabetikere som er blitt kvitt sin diabetes vha lavkarbo
 
Hei folkens,
Her er en kjempesjanse til å virkelig "spre det gode budskap". Det hjelper ikke å bare skravle her på lavkarbo.no (selv om det også er nyttig og trivelig), skal vi overbevise "alle andre" må vi ut! Jeg har fått lov av Bjørn Bergan å poste denne mailen her inne (dere som bor på Østlandet og er medlemmer i KOS skal ha fått den på mail).

To av ildsjelene i KOS, Anders Oterholm og Terje Alfsnes, har klart å få i stand et møte på Stortinget omkring de foreslåtte kostrådene og deres framtidige innvirkning på utviklingen av diabetes type 2.

Du inviteres som tilhører og deltager til møtet som finner sted :

MANDAG 14. JUNI KL 1030-1230 I MØTEROM N-202 PÅ STORTINGET. Inngang ved Halvorsens Conditori.
Tittelen på møtet er : VIL NYE KOSTRÅD GI BEDRE FOREBYGGING AV TYPE 2 DIABETES?

Innledere på møtet vil være
Professorene Meyer og Blomhoff fra Universitetet i Oslo
Dag V Poleszynski fra KOS
Kirsti Bjerkan fra Diabetesforbundet
Marianne Mathiassen fra Opplysningskontoret for Meieriprodukter

Hensikten med møtet er å belyse hvilken innvirkning de nye kostrådene vil kunne ha på utviklingen av diabetes type 2. Det har vært en tredobling av antall personer med type 2-diabetes i Norge på 30 år. Denne utviklingen ser ut til å fortsette. I dag har om lag 250 000 personer diagnosen. Det antas at om lag like mange har høy risiko for type 2-diabetes. Derfor er det en alvorlig folkesykdom.

Møtet vil gi deg god innsikt i hvordan de ulike miljøene tenker og argumenterer omkring kostrådene. Det kan også bli mulighet for å komme med innspill i diskusjonen etter innleggene.

Personer som har opplevd å forebygge diabetes type 2 eller spise seg symptomfri med lavkarbokost ønskes særlig velkommen. Kjenner dere flere som kan kontaktes?

Påmelding innen 11. juni kl 15 til Martin Lund på ml@stortinget.no, med henvisning til møtet med tittel ”VIL NYE KOSTRÅD GI BEDRE FOREBYGGING AV TYPE 2 DIABETES?” Send også kopi av påmelding til undertegnede for oversikt.

Med vennlig hilsen

Bjørn Bergan [mailto:bjoern.bergan@gmail.com]

LenaBeatrice 10-06-10 09:38

Sv: Etterlysning: Diabetikere som er blitt kvitt sin diabetes vha lavkarbo
 
Skulle akkruat poste dette her selv, så rakk du før meg!
Men det er jo bare bra da :-)

Vurderer sterkt å melde meg på...flere?

Borghild 10-06-10 09:59

Sv: Etterlysning: Diabetikere som er blitt kvitt sin diabetes vha lavkarbo
 
Prøver å få byttet arbeidsdag slik at jeg kan dra.

Ingvildamoe 11-06-10 12:56

Sv: Etterlysning: Diabetikere som er blitt kvitt sin diabetes vha lavkarbo
 
Dreamy: Fikk mailen for noen dager siden, glemte det, og kom på det igjen når jeg fikk samme mail gjennom KOS-nettverket, så var vel bare flaks at jeg var før deg. ;)
Utrolig viktig at folk møter opp, så vi får bare pushe denne tråden mot toppen av forum-lista :D

Ingvildamoe 11-06-10 12:57

Sv: Etterlysning: Diabetikere som er blitt kvitt sin diabetes vha lavkarbo
 
Siden fristen er nå om bare 2 timer er det kanskje noen eksperter her inne som klarer å få tråden litt "frem i lyset", så flest mulig ser den? :cool:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no