Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål om matvarer og oppskrifter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Søtningsmiddel (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29381)

Dietta 17-11-09 09:49

Søtningsmiddel
 
Må først få takke alle dere som legger ut så mange fantastiske oppskrifter. Dette forumet gjør virkelig lavkarbo-livet lettere :D
Har et spørsmål i forbindelse med søtningsmiddel. Ideelt sett ønsker jeg å bruke sukrin i stedet for splenda/natreen, der dette er mulig. Sparte karber er de beste...;)
Så, da jeg ikke har tidligere erfaringer med sukrin, lurer jeg på om det er mulig å erstatte splenda/natreen i de fleste oppskriften uten problemer, eller om det er tilfeller der dette ikke lar seg gjøre. (Tenker her mest på kakeoppskriftene) :confused:
Hvis dette er mulig, er det bare å erstatte lik mengde ? Egenvekten er jo mye høyere på sukrin :)
Vet at det står mye om søtningsmiddel i flere tråder, men er ikke i stand til å finne "svaret" for øyeblikket, det er jo så mange tråder å lete i.....:)

Photobscura 17-11-09 14:22

Sv: Søtningsmiddel
 
Nå har ikke jeg noen persolig erfaring med sukrin, men jeg vet at det funker helt fint i kaker! Om du søker på oppskriftene til Nannah så bruker hun stort sett bare sukrin i sine kakeoppskrifter.

Dietta 17-11-09 14:32

Sv: Søtningsmiddel
 
Ja, det har jeg sett :) også, og blitt veldig inspirert da vet du. Baker ikke kaker veldig ofte, men har lyst til å spare de karbisene jeg kan. Har litt bedre samvittighet da, når jeg tar stykke nr 2. Hi, hi ;)

Photobscura 17-11-09 14:40

Sv: Søtningsmiddel
 
Og så er sukrin mye bedre for kroppen enn disse fæle og ustabile og syntetiske/kunstige søtningene ikke minst ;)

Nannah 17-11-09 15:03

Sv: Søtningsmiddel
 
Sukrin funker bedre i bakst en de syntetiske søtstoffene.. du må somregel bruke litt mer sukrin enn du ville ha brukt av sukker. Og sukrin brenner seg fortere enn sukker. Så kakene trenger oftere lavere temp. For å bytte søtstoff må du nesten bare prøve deg frem og smake rett og slett:)

Dietta 17-11-09 16:00

Sv: Søtningsmiddel
 
Tusen takk for svar begge 2 :) Her er det bare å kaste seg ut i det skjønner jeg. Sukrinen ligger i skuffen og venter, og til søndag skal vi bort og jeg tenkte å ta med Verdens beste !!!!!!

Filakia 18-11-09 10:28

Sv: Søtningsmiddel
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 796618)
Tusen takk for svar begge 2 :) Her er det bare å kaste seg ut i det skjønner jeg. Sukrinen ligger i skuffen og venter, og til søndag skal vi bort og jeg tenkte å ta med Verdens beste !!!!!!

Er det ikke hvetemel i verdens beste? Hva bruker du i såfall til erstatning?

Photobscura 18-11-09 10:31

Sv: Søtningsmiddel
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Filakia (Innlegg 796926)
Er det ikke hvetemel i verdens beste? Hva bruker du i såfall til erstatning?

Se her!

Dietta 18-11-09 10:32

Sv: Søtningsmiddel
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Filakia (Innlegg 796926)
Er det ikke hvetemel i verdens beste? Hva bruker du i såfall til erstatning?

Nannah la inn oppskrift på karbo-versjonen for 2 dager siden, under bakst :) Den dama er bare fantastisk !!!
Jeg skal bake den til helgen, og spise med gooooood samvittighet ;)

Dietta 18-11-09 10:32

Sv: Søtningsmiddel
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 796928)
Se her!

Snakk om å være likt på'n a gitt :D

Filakia 18-11-09 10:50

Sv: Søtningsmiddel
 
Takk begge to! :)

Er så mye spennende oppskrifter her at man ikke klarer henge med... ;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no