Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24639)

Karbosara 04-03-09 13:54

Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Hei folkens!

Mannen og jeg har snakket om å dra til Sverige å handle en gang i mnd for å lette utgiftene våre litt. Men vi diskuterer alltid om det er lønnsomt eller ikke.

Nå skal det sies at vi har ingen anelse om hva som er lønnsomt å handle av lavkarbomat der borte, og diskusjonen går på om besinprisen i tillegg til det vi handler gjør innkjøpet like dyrt som om vi hadde handlet det samme her hjemme.

Så, mitt spørsmål er: Hva er lønnsom lavkarbohandel på Harrytur...

Hva handler du? Skriv gjerne navn på merket på matvaren du handler...og hva du betaler for det!:heia:

Carisma 04-03-09 13:59

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Jeg var i sverige på søndag, og handlet en god del kalkunbrystfilet (på tilbud på Rema på svinesund). Rimmad sidflæsk er jo selvskreven. Ellers ble det Bøklunder-pølser (veldig lavkarbovennlige med 0.5g karbo pr 100g), bacon, andelår og karbonadedeig.

Anne 04-03-09 14:13

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Kyllingfileet, Guldfågel
Bacon i bøtter og spann
Seranoskinke:eek: som de skjærer opp i kjøttdisken i tyyyyynne skiver
Ribbe
Kosttillskudd
Karbonade og kjøttfarse
Svinefileet
Tannkrem og tannbørster
Vaskepulver av alle slag

Kommer ikke på mer, men vi har regnet på at det lønner seg.


Vin

Bortsett fra vinen så mener jeg det er nesten halvpris for det vi handler og nå er jo kursen i tillegg god.

Skal se om jeg kommer på mer. En stund siden vi var der nå, men det har med tiden å gjøre....:cool:
PS. I tillegg til prisen, så syns jeg også at svinekjøttet er myyyye bedre i Sverige enn her hjemme

Areola 04-03-09 15:09

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Jeg var "innom" sverige på jeg også, og kjøpte blandt annet 4 kilo kjøttdeig til litt over 200 kroner

Det koster vel rundt 50 kroner for 400 gram i norge?

Carisma 04-03-09 15:14

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Areola (Innlegg 669091)
4 kilo kjøttdeig til litt over 200 kroner

Velg heller karbonadedeigen. Den kjøttdeignen (nötfärs), er ikke god å steike, rar konsistens.

Areola 04-03-09 15:29

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
nötfars er da karbonadedeig?

Jeg elsker konsistenten på nötfars, jeg :) den norske kjøttdeigen blir jo gummi i forhold..

Carisma 04-03-09 15:33

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Hmm, på søndag hadde de en type som het nötfärs, og en som het karbonadedeig.

Perdita 04-03-09 15:40

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Jeg bor delvis i sverige, så det blir jo til at jeg "harryhandler" hele tiden ;) Jeg anbefaler blandfärs, en kjøttdeig som er en blanding av svin og stofre, den er supergod til kjøttboller etc. Ganske høyt fettinnhold også, og det er jo bra for oss... :)

Bee 04-03-09 15:49

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Perdita (Innlegg 669110)
Jeg bor delvis i sverige, så det blir jo til at jeg "harryhandler" hele tiden ;) Jeg anbefaler blandfärs, en kjøttdeig som er en blanding av svin og stofre, den er supergod til kjøttboller etc. Ganske høyt fettinnhold også, og det er jo bra for oss... :)



Åh blandfärs ja! Det er supergodt! Vil til sverige kjenner jeg.

Perdita 04-03-09 15:51

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Ja, og forresten, se ettter at det står ursprungsland Sverige, du kan få veldig billig blandfärs, men kvaliteten er deretter i blandt, så gå heller for den litt dyrere svenske varianten.

I tilleg må jeg jo få si at man må kjøpe ost! Masse deilig ost! Men pass opp for den ferdigrevene sorten, nesten alle typene der har potatisstärkelse (potetstivelse) i seg. Tydeligvis for at den ikke skal klumpe seg...

Areola 04-03-09 15:52

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Etter søk på google kan det se ut som at nötfärs er en mellomting mellom kjøttdeig og karbonadedeig.
Også er karbonadedeig karbonadedeig. :)

Karbosara 04-03-09 19:45

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Herlig!:heia:

Takk for mange gode råd! Skal skrive det ned og se om jeg har plass i fryseren til å ta en tur...

...jeg husker en svensk ost jeg fikk smake hos Gerd...den var supergod! Den var rund med små hull i, og det var ikke gräddost. Den var mye større. Nesten som en litt fetere variant av Norvegia, på en måte...

Hm...ja det blir nok harrytur i løpet av våren!:ja:

Carisma 04-03-09 22:19

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Det var sikkert svensk hushållsost. den er rund, og stor. De hadde den på rema en studn her i norge, men har ikke sett den der på lenge.

http://www.matvareguiden.no/bilder/6623.jpg

Adriane 04-03-09 23:16

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
20 egg på Maxi mat Svinesund - kr 29.,-
Alle grønnsaker på Eurocash Svinesund - bra pris i forhold til norske, der kjøper jeg også nøtter fra den lille nøttefabrikken
Fløte og rømme er billigere

Fleskepuss/avskjær hos Eurocash til kr 20, pr kg - det er rene funnet!!

Kyllingvinger:De fleste butikker har til kr 22 - pr kg

Roquefort hos Maxi:kr 229,- pr kg
Carlsberg Lite 1 g karb pr 100 g ca 6 kr pr 0,5 l

Lever, hjerte og nyrer som jeg bruker til hundemat BARF: ca kr 25,- pr kg

Bakepro tilsvarer soyaprotein, bakemix o.l kjøper jeg på helsekosten i 2 etg over systemet i Strømstad for svenske kr 227,- pr kg.

Slenger alltid med noen poser med lammestek i skiver til 60 kr gk hos MM

Skal du ha flesksvålar er det eneste stedet hos gottebiten ved siden av systemet i Strømstad.

Hundeposer - 150 stk hos EC til kr 27,-
Griseører er også billig, men mine to djevelavleggere liker de ikke!!

Det er jo mer og! Bare spør:)

Carisma 05-03-09 00:18

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Adriane (Innlegg 669510)
Fløte og rømme er billigere

Og fløten holder 40% fett!

Og Cc varianten Keso er MYE bedre enn den norske!

Og psylliumfrø kjøpte jeg på helsekosten til 14 kr, samt magnesium pro til 59 svenske.

Karbosara 05-03-09 00:56

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Wow! Her er det virkelig mye å handle! ja da skjønner jeg at det kan lønne seg å dra til Sverige...

Må kjøpe med en ekstra fryser også tror jeg...:ja: http://www.cosgan.de/images/midi/frech/e025.gif

aldrimerjollycola 05-03-09 09:32

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
er det noe sukkerfritt godis å finne der, da?

jeg spise ikke kjøtt, men gjerne en sukkerfri skjokolade på lørdagen!

Areola 05-03-09 10:00

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Karbosara (Innlegg 669652)
Må kjøpe med en ekstra fryser også tror jeg...:ja: http://www.cosgan.de/images/midi/frech/e025.gif

Finnes billig på Finn.no :)

Jeg så meg nødt til å kjøpe en fryser i fjor en gang..Hadde kun en liten boks i kjøleskapet. La ut "ønskes kjøpt" annonse på finn og samme dag hadde jeg fått meg nytt fryseskap til 500 kroner :) Har aldri angret, og jeg kan kjøpe med meg masse kjøtt, grønnsaker og ost som jeg fryser ned.

Areola 05-03-09 10:09

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aldrimerjollycola (Innlegg 669726)
er det noe sukkerfritt godis å finne der, da?

jeg spise ikke kjøtt, men gjerne en sukkerfri skjokolade på lørdagen!

Ja, ganske mye, spesielt på godte-butikkene som er vanlig på "harry-stedene".
Vær obs på at løsvekt-godterie inneholder MYE maltitol, som kan være dødens for magen.
På charlottenberg-kjøpesenteret har de en god variant av tyrkisk pepper. Den pleier jeg alltid å kjøpe. Og sukkerfri werthers orginal.
Også slenger jeg med en del sjokolader, de har flere forskjellige merker.
Jeg tror jeg har sukkerfritt nok for resten av året nå :)

Fnutte 05-03-09 10:11

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Areola (Innlegg 669733)
Har aldri angret, og jeg kan kjøpe med meg masse kjøtt, grønnsaker og ost som jeg fryser ned.

Har aldri prøvd å fryse ned grønnsaker før jeg....eller turt å prøve:o Hva slags grønnsaker fryser du ned? Deler du de opp før du fryser de? Og hvordan blir resultatet når de tines? Ser liksom for meg en del vassne grønnaker etterpå;)

Fnutte 05-03-09 10:16

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Jeg kjøper bacon i terninger. Veldig enkelt når man bruker litt bacon til alt sånn som meg. Holder seg lenge i kjøleskapet og også lett å fryse i porsjoner eller lage en stor flat pakke i fryseren og knekke av den mengden man trenger.

Ellers kjøper jeg litt ymse kjøtt (varierer veldig)

Også kjøper jeg Cavalier Belgisk konfekt (den er kjempegod :ja: veldig vanskelig å ikke spise opp alle :o) Kjøper de i godtebutikken ved siden av Eurocash mot Charlottenberg. De har også litt andre Cavaliervarianter. En med vaniljefyll som også er veldig god.

Areola 05-03-09 10:22

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fnutte (Innlegg 669738)
Har aldri prøvd å fryse ned grønnsaker før jeg....eller turt å prøve:o Hva slags grønnsaker fryser du ned? Deler du de opp før du fryser de? Og hvordan blir resultatet når de tines? Ser liksom for meg en del vassne grønnaker etterpå;)

Jeg kjøper ferdig oppdelt og fryst...... :o
(de blir vasse. Kjøper for det meste blomkål som jeg bruker til mos. Da gjør det ingenting:))

quebec 05-03-09 10:56

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
VI Planlegger en tur i mai, bor i sandnes, så må finne oss et greit sted å ligge over, noen som kan anbefale et fint og greit billig sted?

:)

Impulsiw 05-03-09 11:15

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 

Nå spurte du "vanskelig".... Vi handler jo masse i Sverige.

- Kyllingfilet (får den helt ned i 49 per kilo)
- Nøtfers (49 per kilo)
- Kjøttdeig (39 per kilo)
- Indrefilet (husker ikke prisen)
- Kokt skinke (får den helt ned i 8.90 pr hekto)
- kylling pålegg (synes den er bedre enn kalkun ca 9 per hekto)
- OMO vaskepulver (sånn kjempedunk ca 198)
- Frosne bær (litt å spare i forhold til norge)
- Hamburgere (ca 49 per kilo)
- roastbiff (ca 179 per kilo)
- Bacon (ca 30 for 3x140 gram)
- Muggoster er billig! (gubben spiser :D)
- Seranoskinke (som nevnt..husker ikke pris)
- Sukkerfritt godteri på godtebiten..bra utvalg.

Hmm...det var det jeg kom på så langt. Og så har vi polet og helsekosten da :ja: og så kjøper vi snus der.. halv pris..

Har slutta å kjøpe ost der for den er dyrere enn tilbudet her liksom. Tror man må opp i 69 kr kilo for husholdsost. I fjor fikk vi den helt ned til 49. Så jeg kjøper Norwegia til 49 per kilo på tilbud her. Hvis jeg ikke får tak i den kjøper jeg hvitosten på Rema..den er det vel ca 60 per kilo for..men den duger synes jeg. Gidder ikke betale 20 kroner mer for norwegia..

Vi handler kjøtt på EDA kjøttmarked på grensa... Det er litt billigere enn MAXI på storsenteret. Vi går på Maxi først..så tar vi det vi finner som er rimelig der..så går turen til EDA kjøttmarked.

Nå må vi på harrytur til uka :ja:





Carisma 05-03-09 11:47

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av quebec (Innlegg 669800)
VI Planlegger en tur i mai, bor i sandnes, så må finne oss et greit sted å ligge over, noen som kan anbefale et fint og greit billig sted?

:)

Vi bodde en gang på et kjempekoselig lite sted i strømstad :) Skal prøve å finne navnet litt seinere, men tror det bare er tre hoteller i strømstad. Eller så har de jo åpent nytt svært spahotell der...
Og da kan dere ta båten fra sandefjord til strømstad, sparer masse kjøring :ja:


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no