Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lunsj (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=117)
-   -   Nannahs oopsie pizzasnurrer (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26922)

Orkide 29-07-09 19:39

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 746685)
Jeg skjønte det, klarte bare ikke dy meg :D
Men jeg går utfra de skal kunne være ok, oopsier er hvertfall det, og pizza generellt.

Takk for svar :D

Da skal jeg prøve meg på dette en av de første dagene :)

Fuffe 29-07-09 20:16

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Mmmmmmmmmmmm...disse MÅ jeg lage en dag
*sikle*

J.Austen 30-07-09 09:47

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Dette ser skikkeli godt ut! sliter med å finne en lunsj som er lavkarbo. Det blir litt drygt i lengden med avokado, så dette skal absolutt testes:D

Starry Eyes 30-07-09 17:37

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Nå skal jeg stille et utrolig dumt spørsmål: hvordan ser symbolet for varmluft ut? Jeg har ikke selv kjøpt komfyren vi har (den hører til leiligheten) og jeg har som sådan ingen bruksanvisning. Noen som har greie på det? Det er en Whirlpool, en noe eldre modell.
Og hvis man ikke bruker varmluft når man lager disse delikate sakene, må man bruke høyere eller lavere temp på vanlig ovn, eller må de stå lenger?

Photobscura 30-07-09 19:42

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Jeg fant i alle fall ut at varmluft bare var den med vifte med firkant rundt, den uten firkant var bare ... luft rett og slett :p. Ikke noe varme.

Starry Eyes 30-07-09 19:49

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Takker. Da har jeg nok ikke varmluftsovn :p
Men jeg har nå laget ferdig pizzasnurrene, og de ser helt fantastiske ut - har bare ikke helt rukket å smake på en ennå, ettersom jeg sitter her og skriver;)

Nannah 30-07-09 22:22

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Du trenger IKKE varmluft...men bruk litt høyere temp uten.

Jeg bakte en ny porsjon av disse i dag....med skinke og hakkede tomater i fyllet og, hmm
de er borte alt! :eek:

Starry Eyes 30-07-09 22:33

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
mmmmmm...de var intet mindre enn fantastiske!!!
Tusen takk for en fabelaktig oppskrift:D

Carisma 30-07-09 22:33

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Har en variant på gang nå, med mexikansk vri. Skal på hyttetur så trenger noe enkel mat å ta med :) Og sambo falt helt for disse og trøkka i seg en hel rulle av de sist runde jeg lagde... :eek: :D

LilleM0r 31-07-09 17:24

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Åååå, livet på lavkarbo er herlig !
Noe så godt:p Farlig godt....

Nannah - takk:klem:

Zuma 31-07-09 19:35

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Åh, yummi, med bilde og greier! *vann i munnen*
Mannen er herved sent ut på leting etter fiberhusk - for disse MÅ jeg teste ut. :)

Iset 31-07-09 20:26

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Jeg fant Fiberhusk på Ultra i dag, endelig. Så nå skal disse snart bakes, sammen med Karins lavkarbobrød.

Hehe, jeg husker da forumet var nyoppstartet for 5 år siden, da satt vi her og jublet over soyapannekaker, Cavalier-sjokolade og kakaomousse. Nå smaker jo det direkte ringt, alt har heldigvis blitt bedre. :lol:

Zuma 31-07-09 20:31

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Weee, da fant mannen fiberhusk - til den nette sum av 80,- ! :eek: Vel vel, det koster å ta vare på helsa. :p

Iset 31-07-09 20:34

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Ja, mannen min gispet litt over summen, men så varer den en god stund da, så da er det greit. :p

Zuma 31-07-09 20:36

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 747585)
Ja, mannen min gispet litt over summen, men så varer den en god stund da, så da er det greit. :p

Jepp, blir mange pizzasnurrer av denne. :D

Orkide 01-08-09 20:03

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Ja, disse var gode :D

Bytta ut kjøttdeig med små strimletkylling, og taco space mix i steden for tomatpurre.
Litt rømme ved siden av, og dette ble et herremåltid :D

Zuma 01-08-09 21:28

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Bakte disse i ettermiddag, og det var skikkelig gode snurrer. Ungene jafset i seg halvparten. :p
Jeg hadde i tacosaus og kokte det inn i litt fløte sammen med kjøttdeigen, ble skikkelig snadder.
Kommer garantert til å bake disse igjen og igjen og igjen og igjen... :D

Viclin 02-08-09 21:01

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zuma (Innlegg 747582)
Weee, da fant mannen fiberhusk - til den nette sum av 80,- ! :eek: Vel vel, det koster å ta vare på helsa. :p

Oj! :eek: Jeg kjøpte på Meny, til 47 kr eller noe deromkring. Så også Ica hadde det, til ca samme pris.

Iset 02-08-09 21:12

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Viclin (Innlegg 748215)
Oj! :eek: Jeg kjøpte på Meny, til 47 kr eller noe deromkring. Så også Ica hadde det, til ca samme pris.

Det var den lille pakken på 100 gram, den kostet det. Den jeg kjøpte var på 300 gram. Tenkte først å kjøpe den lille, men så tenkte jeg what the heck og kjøpte den store siden jeg kommer til å bruke den endel og det ble mest økonomisk.

arnakristin 02-08-09 21:12

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zuma (Innlegg 747582)
Weee, da fant mannen fiberhusk - til den nette sum av 80,- ! :eek: Vel vel, det koster å ta vare på helsa. :p

Fiberhusk står øverst på lista når jeg er på harrytur til Sverige, 49 SEK for 300 g. Her hjemme kjøpte jeg 100 g til 49 NOK.

Iset 02-08-09 21:17

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Jøss. Misunner dere som bør nær Sverige. 9 timers kjøring veier liksom ikke helt opp for noen pakker billig Fiberhusk. :p

Viclin 02-08-09 21:54

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Ja, da er det jo billigere. Her var det kun 100 gram.

Bixen 05-08-09 10:41

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Nam, nam, disse ser og høres kjempegode ut! Men hvordan er konsistensen? Blir de veldig svampaktige? Erfaringen med så mye egg tilsier det, men jeg håper hver gang på en revolusjon. :p Uansett, de skal prøves!

Iset 05-08-09 10:52

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Får dere virkelig TO stekeplater av røra? Min tyknet aldri slik den skulle (hadde i 2 gode ss fiberhusk) så jeg tok i en tredje ss og lot det stå litt til. Da ble det tykk og grøtaktig konsistens. Kanskje jeg hadde for store egg og trengte mer fiberhusk. Men jeg hadde aldri hatt sjans å få mer enn EN stekeplate, ble såvidt dét, selv om jeg strøk den ut ganske tynt.
Nå skal den inn i ovnen, håper virkelig det blir vellykket. :ber:

Nannah 05-08-09 11:20

Sv: Nannahs oopsie pizzasnurrer
 
Ja, jeg får det...men da er ikke hele plata full altså.
lager et rektangel midt på bakepapiret:)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no