Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Lavkarbo og Blodtypedietten (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34616)

snitzel68 27-06-10 22:32

Lavkarbo og Blodtypedietten
 
Hei ! Er det noen her inne som følger begge disse diettene ? Blir veldig forvirret og vet ikke helt hva jeg skal følge....Hvem av disse skal jeg stole på/følge for at det er best mulig/mest riktig for kroppen min ?:rolleyes:

Queen of Wands 27-06-10 23:14

Sv: Lavkarbo og Blodtypedietten
 
Hvilken blodtype har du da? Jeg fulgte blodtypedietten for en del år siden og gikk ned noen kilo, husker ikke hvor mange. Saken er at blodtypen min er 0 Rh -, så dietter av forskjellige lavkarbo-typer passer jo godt. Type 0 skal jo unngå karber og spise smør (om jeg ikke husker feil), og det er jo det jeg gjør nå. ;) For folk som har A og B blir det vel ikke helt enkelt kanskje?

Gracella 27-06-10 23:21

Sv: Lavkarbo og Blodtypedietten
 
"Oppfinneren" av blodtypedietten får så hatten passer av fagmiljøene hvis du googler litt. En del av det han baserer seg på er direkte faktafeil.

Uansett vil nok denne dietten virke på de fleste fordi du er nødt til å kutte ut en god del usunne matvarer.
Jeg er type A og synes ikke at den maten som "passer til meg" passer meg i det hele tatt.
Jeg valgte lavkarbo for min del :)

Queen of Wands 27-06-10 23:55

Sv: Lavkarbo og Blodtypedietten
 
Sant det at blodtypedietten har fått mye kritikk. For meg som er 0 syns jeg da jeg leste bøkene at nesten alt passet. Ting jeg skulle unngå var i mange tilfeller ting jeg ikke likte eller tålte, og motsatt det jeg skulle ha var ting jeg følte var bra for meg. Og som sagt jeg gikk ned på blodtypedietten, men det er så lenge siden nå at jeg husker ikke detaljene, så obviously; jeg har ikke holdt den dietten ved like. Syns imidlertid ikke teorien virker så gal, at de andre blodtypene (0 er jo den opprinnelige) dukket opp i forbindelse med at menneskenes liv forandret seg med innførsel av jordbruk osv. Mens stakkarene med type 0 helst skulle fortsatt med steinaldermaten. ;) Selvsagt, det er jo min subjektive oppfatning, og jeg har ikke akkurat forsket på det. Husker at det som sto om f.eks han jeg bor sammen med, som er AB, også stemte veldig godt. Men det beviser selvsagt ingenting. :)

snitzel68 28-06-10 18:01

Sv: Lavkarbo og Blodtypedietten
 
Har blodtype o, å synes det var mange begrensninger.....4-5egg i uka, forsiktig med ost, ikke bacon, ikke svinekjøtt og skinke, ikke cc og cf, ikke røkt laks, ikke paranøtter og et par andre ting jeg ikke husker (glemte boka mi på hytta). Tenker først og fremst på helsegevinsten. Synes jo det funker bra på lavkarbo, har tatt av 13kg (ca6kg igjen),å føler meg i fin form, men blir jo litt skremt av hvordan sykdommer/tilstander du kan få av ikke å spise "riktig" mat iforhold til blodtypen din. Men er jo ikke en diett som er "opp i dagen"......

Zillah 28-06-10 19:14

Sv: Lavkarbo og Blodtypedietten
 
Lavkarbo har nok betydeleg sterkare vitskapleg belegg enn "blodtypedietten".


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no