Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=136)
-   -   Lavkarbo og gravid? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49472)

Hvalrossen 20-11-11 23:02

Lavkarbo og gravid?
 
Hei! Jeg har gått på lavkarbo i to uker og føler meg kjempe frisk og slank. Har ikke vekt hjemme, men er overbevist om at jeg har gått ned rundt 3 kilo. For to dager siden oppdaget jeg at jeg er gravid i 6 uke. Har googlet litt på nettet om det er bra å gå på lavkarbo når man er gravid, men folk sier så utrolig mye forskjellig. Er det noen her som har erfaring med dette selv og kan gi meg noen tips? Er ikke spesielt overvektig, men har lagt på meg ca 7-8 kg det siste året og planen var å gå ned disse. Nå som jeg er gravid kommer jeg jo til å gå opp i vekt, men ønsker ikke å gå noe mer opp enn det barnet veier.

Carisma 20-11-11 23:17

Sv: Lavkarbo og gravid?
 
Du må nok regne med å gå opp litt mer, fordi kroppen trenger endel vann blandt annet. Her er en egen del av forumet for gravide og ammende: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=136

krokodillen 21-11-11 13:36

Sv: Lavkarbo og gravid?
 
Jeg har spist lavkarbo i siste halvdel av et svangerskap, det gikk veldig bra. Fulgte omtrent Lindberg, men droppet fruktosen. Jeg spiste meg mett på variert mat.

Det er vanlig å gå opp mer enn barnets vekt, livmor, fostervann og morkake veier også en del. Jeg gikk opp 11 kg i begge svangerskap, og veldig mye forsvant under fødsel eller kort tid etterpå. Resten har gradvis forsvunnet.

nellie 21-11-11 14:29

Sv: Lavkarbo og gravid?
 
Jeg spiste også Lindberg i svangerskapet!:)

Kitt 21-11-11 14:31

Sv: Lavkarbo og gravid?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1254392)
Jeg spiste også Lindberg i svangerskapet!:)

:eek: Hele mannen???:eek:

(Jeg bare måtte:p)

nellie 21-11-11 14:44

Sv: Lavkarbo og gravid?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1254394)
:eek: Hele mannen???:eek:

(Jeg bare måtte:p)

Ja, han smakte godt. Lammekjøtt.

Cherry 22-11-11 08:33

Sv: Lavkarbo og gravid?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hvalrossen (Innlegg 1254069)
Hei! Jeg har gått på lavkarbo i to uker og føler meg kjempe frisk og slank. Har ikke vekt hjemme, men er overbevist om at jeg har gått ned rundt 3 kilo. For to dager siden oppdaget jeg at jeg er gravid i 6 uke. Har googlet litt på nettet om det er bra å gå på lavkarbo når man er gravid, men folk sier så utrolig mye forskjellig. Er det noen her som har erfaring med dette selv og kan gi meg noen tips? Er ikke spesielt overvektig, men har lagt på meg ca 7-8 kg det siste året og planen var å gå ned disse. Nå som jeg er gravid kommer jeg jo til å gå opp i vekt, men ønsker ikke å gå noe mer opp enn det barnet veier.

Er ikke noe problem å spise ren og naturlig mat i svangerskapet nei. Vet ikke hva egenkomponert betyr for deg, men det kan være fordelaktig å spise LITT karbs i form av bønner, litt frukt, linser, naturris, lavkarbobrød etc bare fordi man blir så sinnsykt lett sliten, trøtt og giddalaus, og da trenger man strengt tatt ikke å mose kroppen ytterligere med prosessen det er å omdanne fett til energi.

Man legger ikke på seg av det. Det man legger på seg av er når man begynner sånn som meg å få dilla på noe som strengt tatt ikke er sunt (pannekaker med hvetemel og sukker *host*) eller flere plater 70% sjokkis med pekan og havsalt - daglig!

smgj 22-11-11 09:32

Sv: Lavkarbo og gravid?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1254410)
Ja, han smakte godt. Lammekjøtt.

Er vel mer gammel vær... :p

nellie 22-11-11 09:33

Sv: Lavkarbo og gravid?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1254844)
Er vel mer gammel vær... :p

Neida. Spiser lavkarbo han vett.

Bøtt 23-11-11 16:01

Sv: Lavkarbo og gravid?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1254847)
Neida. Spiser lavkarbo han vett.

:lol:

Camilla82 24-11-11 12:29

Sv: Lavkarbo og gravid?
 
Jeg fikk sukkerintoleranse i svangerskapet, fikk da beskjed om å kutte ned på karbohydrater, men kan være greit å få i deg litt karbo. Selv hadde jeg vel 6-7 kg for mye, gikk opp 8kg totalt, og bare ungen veide 4 kg, så syns ikke det var så ille. Gratulerer med baby i magen :)

Moogie 25-11-11 18:58

Sv: Lavkarbo og gravid?
 
jeg spiste også lavkarbo i det siste svangerskapet: første 2 mndr gikk jeg faktisk på ketolyse. Det tok faktisk flere uker før jeg skjønte at jeg var gravid,hehe. Gikk over på Lindberg kost da og stortsett holdt det. La på meg litt over av 3 kg totalt så jeg gikk nok ned i egen vekt i svangerskapet. Ungen er frisk som en fisk :) så bare spis det meste utenom de raske krbohydrater så går det bra:D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no