Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell ernæringsdebatt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Bli med på anti-lightbrus-utfordringen (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14081)

Sugarpill 05-08-07 20:40

Bli med på anti-lightbrus-utfordringen
 
Fra i morgen av starter jeg et nytt, light-brus fritt liv. Er det noen som blir med?

nøtta 06-08-07 07:41

Sv: Bli med på anti-lighbrus-utfordringen
 
hm.... jeg er med på nedskjæring ;) men ikke helt kutt :o

Photobscura 06-08-07 08:18

Sv: Bli med på anti-lighbrus-utfordringen
 
...I'm already there... (Jada... Gnir det inn:p)

lokkebiff 06-08-07 08:50

Sv: Bli med på anti-lighbrus-utfordringen
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 315509)
...I'm already there... (Jada... Gnir det inn:p)

Me too!! :rolleyes:
Og det er så befriende, at jeg sier bare GO! GO! GOOOO!!! Dere klarer det!!!;)

BiB 06-08-07 08:55

Sv: Bli med på anti-lighbrus-utfordringen
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 315509)
...I'm already there... (Jada... Gnir det inn:p)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff (Innlegg 315535)
Me too!! :rolleyes:
Og det er så befriende, at jeg sier bare GO! GO! GOOOO!!! Dere klarer det!!!;)

Jeg er også der og signerer Lokkebiff på følelsen!!

Dadda 06-08-07 09:37

Sv: Bli med på anti-lightbrus-utfordringen
 
Jeg er nesten der :) :) skal kutte ned litt mer idag :)

Sugarpill 06-08-07 15:08

Sv: Bli med på anti-lightbrus-utfordringen
 
Hva som vi sier nedskjæring første uka også kutt?

Det burde vel fortsatt være lov til å ta seg et glass nå og da, men bare ET glass, ikke sånn som vi driver på nå.

Da er vi igang! Jeg har kjøpt lightbrus i dag, men planlegger å begrense inntaket.

Nena 06-08-07 15:23

Sv: Bli med på anti-lightbrus-utfordringen
 
Melder meg.. kraftig nedskjæring denne uka, kutt fra neste uke:) !

Sugarpill 06-08-07 15:30

Sv: Bli med på anti-lightbrus-utfordringen
 
Yess! Men det må skikkelig straff til for de som detter ut. Kanskje vi kan ha det i signaturen vår at vi er med på dette? En ticker på hvor lenge vi har klart oss også?

Jeg forlanger 100% committment her, om noe sprekker, så følger andre med.

nellie 06-08-07 16:19

Sv: Bli med på anti-lightbrus-utfordringen
 
jeg er med!! og trenger det

mofe 06-08-07 16:36

Sv: Bli med på anti-lightbrus-utfordringen
 
Jammen herreguuud, jeg får så vondt i hodet når jeg slutter med pepsi max sånn BÆNG! Skikkelig koffeinabstinenser. Men det kan jeg jo løse med å drikke te hvis det blir helt horribelt.. (Den hodepinen er grusom.)

Min pepsimaxhistorie er sånn at jeg har drukket 1,5 liter hver dag i maaange år, tror det er rundt 4-5 nå.. Siste ukene har jeg klart sånn ca. noenlunde å holde meg til 1 liter..

Så MIN plan da iallfall, er å fra imorgen av, tirsdag, kun drikke en halv liter hver dag, for så å slutte helt på.. lørdag nå som kommer. Også være klin fri i to dager, også på mandag fra neste uke av er jeg "FRI FRI FRI ", og kan ta meg et glass om dagen om jeg vil, eller et glass i uka eller whatever. Uansett ønsker jeg ikke å være avhengig lengre, som jeg er nå. Jeg tror det er viktig, iallfall for meg, at dette ikke blir noe tvangsgreie, for tvang funker ikke på meg, da raser jeg sammen og "alt er ødelagt".

Så, om dere har tenkt til å straffe meg om jeg ikke klarer det, så værsågod - jeg kommer uansett ikke til å godta den ;) Jeg tror generelt ikke på "straff". (Men det er en annen diskusjon :p )

Sugarpill 06-08-07 17:14

Sv: Bli med på anti-lightbrus-utfordringen
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe (Innlegg 315811)
Jammen herreguuud, jeg får så vondt i hodet når jeg slutter med pepsi max sånn BÆNG! Skikkelig koffeinabstinenser. Men det kan jeg jo løse med å drikke te hvis det blir helt horribelt.. (Den hodepinen er grusom.)

Min pepsimaxhistorie er sånn at jeg har drukket 1,5 liter hver dag i maaange år, tror det er rundt 4-5 nå.. Siste ukene har jeg klart sånn ca. noenlunde å holde meg til 1 liter..

Så MIN plan da iallfall, er å fra imorgen av, tirsdag, kun drikke en halv liter hver dag, for så å slutte helt på.. lørdag nå som kommer. Også være klin fri i to dager, også på mandag fra neste uke av er jeg "FRI FRI FRI ", og kan ta meg et glass om dagen om jeg vil, eller et glass i uka eller whatever. Uansett ønsker jeg ikke å være avhengig lengre, som jeg er nå. Jeg tror det er viktig, iallfall for meg, at dette ikke blir noe tvangsgreie, for tvang funker ikke på meg, da raser jeg sammen og "alt er ødelagt".

Så, om dere har tenkt til å straffe meg om jeg ikke klarer det, så værsågod - jeg kommer uansett ikke til å godta den ;) Jeg tror generelt ikke på "straff". (Men det er en annen diskusjon :p )

Straffen du får er å måtte betale penger for dyr brus.:D

Dadda 06-08-07 17:16

Sv: Bli med på anti-lightbrus-utfordringen
 
Himmel, hva er det oppi den brusen som gjør at vi alle er så avhengige !?!? Skulle tro det må være noe mer enn bare kunstig sukker og koffein....

Sugarpill 06-08-07 17:18

Sv: Bli med på anti-lightbrus-utfordringen
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dadda (Innlegg 315819)
Himmel, hva er det oppi den brusen som gjør at vi alle er så avhengige !?!? Skulle tro det må være noe mer enn bare kunstig sukker og koffein....

I riktig gamle dager hevdet de har det var kokain.:D

Men det har jegså lurt på. Må være mer enn bare søtsmaken og koffeinet.

mofe 06-08-07 18:11

Sv: Bli med på anti-lightbrus-utfordringen
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zen (Innlegg 315818)
Straffen du får er å måtte betale penger for dyr brus.:D

Ja, det er egentlig straff nok i seg selv :cool: For.. WOW, hvor mye penger jeg har brukt..! Skal vi se.. *regne*

Hvis jeg har drukket 1,5 liter pepsi max hver dag i fire år...:
365 dager i året x 4 år = 1460 dager
1460 dager x 15 kroner for 1,5 liter (uten pant) = 21900 kroner på fire år

ÅH KJÆRE VENE!!! HALLOOO! Det er et FØRERKORT det for svingende! Sinnsykt. :eek: :eek: :eek:

Videre vil det si 5475 kroner i året... Oi, oi, oi.

Her skal det sluttes, ja!

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dadda (Innlegg 315819)
Himmel, hva er det oppi den brusen som gjør at vi alle er så avhengige !?!? Skulle tro det må være noe mer enn bare kunstig sukker og koffein....

Koffeinet har nok sitt å si, men.. dette ligger aller mest i hodet. Vi kan skylde på koffeinet til vi dauer av sult (altså pga. økonomisk ruin :p ), men dette sitter i hodet.

Vi har et valg, rett og slett. Det kan føles og synes lite reelt, fordi vi har lært kroppen og hodet vårt at den får pepsimax hver dag - men vi har altså et valg.

mofe 06-08-07 18:16

Sv: Bli med på anti-lightbrus-utfordringen
 
5475 kroner i året er 18 par sko (om de koster 300 pr. par....)

Bare sånn til ettertanke, jenter.... ;)

Dadda 06-08-07 18:41

Sv: Bli med på anti-lightbrus-utfordringen
 
Det som er ille er at jeg synes det er så godt at det er verdt 5475 i året :o ....men jeg liker sko veeeeeldig godt også :D

Amalie22 06-08-07 18:56

Sv: Bli med på anti-lightbrus-utfordringen
 
Jeg drikker ikke lightbrus av den enkle grunn at jeg synes det smaker pyton, og fordi at det faktisk er bedre å drikke vanlig brus enn lightbrus. Da vanlig brus forsvinner fortere ut av kroppen, mens lightbrus binder vannet i tillegg til at alle de ekle stoffene blir værende i kroppen. Men nå er ikke vanlig brus så bra heller da, med tanke på alt sukkeret.
Dette ble helt avsporing.hehe. men kjenner mange som er avhengig av det mølet der, så skjønner at det ikke er enkelt.

I tillegg var det en ernæringsfysiolog som fortalte meg at all brus inneholder noe som heter urea, dvs dyreurin.....hhmm...

Ønsker alle dere som skal slutte med denne uvanen masse lykke til hvertfall.

Kristin1964 06-08-07 19:09

Sv: Bli med på anti-lightbrus-utfordringen
 
Jeg skal prøve dette, jeg også. Dvs mer enn bare prøve. Jeg har tidligere lurt meg sjøl med at jeg skal kutte ut gradvis.....snakk om livsløgn! Det eneste valget for meg er å kutte cold turkey. Jeg klarer ikke å ta ett glass brus pr dag, det tuller fort på seg. Og før jeg vet ordet av det, har jeg drukket 1 1/2 liter....og så er vi igang igjen.

Jeg har prøvd før, så jeg VET at det blir hodepine de luxe:eek: Når kroppen ikke får hverken sukker eller koffein, DA protesterer den, da! Men, når jeg sitter her og skriver og ser ned på den fæle, tjukke magen min, da vet jeg så inderlig vel at dette må jeg bare komme meg igjennom.

Wish me luck:)

Sugarpill 07-08-07 09:19

Sv: Bli med på anti-lightbrus-utfordringen
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kristin1964 (Innlegg 315863)

Wish me luck:)


Lykke til! Send litt lykke tilbake sånn at jeg også greier det.

Sugarpill 07-08-07 09:22

Sv: Bli med på anti-lightbrus-utfordringen
 
Dere, nå er vi jo en hel gjeng, flott! Jeg lurte på om det var interesse for en setning i signaturen om dette.Noen kan sikkert lage en fin, mer fancy utgave av ("Jeg er med i anti lettbrus-ufordringen).

Jeg skal ha en ticker også, tror jeg.

Trixie 07-08-07 09:27

Sv: Bli med på anti-lightbrus-utfordringen
 
Har aldri drukket lettbrus og kommer ikke til å starte.
Håper virkelig dere klarer å kutte ut slik drikke! Stå på og ikke gi opp! :)
Trixie :)

susanna 07-08-07 09:36

Sv: Bli med på anti-lightbrus-utfordringen
 
Ja jeg henger meg på denne.

Drikker pepsimax hver dag, og vet det ikke er sunt.

Jeg har klart å slutte før men det har ikke holdt i lengden. Men dersom jeg slutter helt nå en periode mens jeg slanker meg tror jeg nok at jeg for fremtiden unner meg litt pepsimax på lørdager.

Som en oppmuntring til alle som prøver. Når man først er kommet over den første kneiken i lightbrus-stopp. Kjenner man faktisk at kroppen liker å være uten.....

Ikke mer lightbrus på meg !!!

hegekat 07-08-07 10:11

Sv: Bli med på anti-lightbrus-utfordringen
 
Ja jeg bør og vil væra med! Ferien er ferdig nå, så på igjen med ny giv uten ligth brus!

Kristin1964 07-08-07 10:58

Sv: Bli med på anti-lightbrus-utfordringen
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zen (Innlegg 316106)
Lykke til! Send litt lykke tilbake sånn at jeg også greier det.


Masse lykke til! Dette klarer du:) Og jeg - og alle de andre som er med på utfordringen:)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no