![]() |
Hvilken måte er sunnest å spise fisk på?
Heisann!
Har kjøpt meg noen Torske biter, og hva er sunest av og Koke eller stekke? noen her som har prøvd og koke bacon før? :) |
Sv: Hvilken måte er sunnest og spise fisk på ?
kokt bacon? Det går helt sikkert an, men om det blir så godt vet jeg ikke...
Torsk kan du både koke og steke. Kjempegodt begge deler |
Kokt bacon, gitt? Hmm - jeg vet at de bruker det i England, eller gjorde det i hvert fall tidligere, eller gjør det i forbindelse med enkelte retter. . .
Det blir jo som enhver annen type saltet og røkt kjøtt som man koker. Klart det går an - men det er nå noe med stekt bacon da. Duften - å himmel! Men torsk og annen fisk er god uansett. Sunt er det også uansett. Kokt, stekt, bakt, dampet. . . Fins sikkert flere måter også! |
utrolig godt å pakke d inn i folie sammen me grønnsaker, krydder og smør., og på denne måten så oppbevarer du d meste av næringstoffer
bacon kan steikes ved siden av og ha te nam nam røkt kveite og stekt bacon e også kjempe godt :D |
RØKT kveite??? Har jeg da aldri vært borti! Hvor får du det? Hørtes utrolig interessant ut!
|
både røkt kveite og røkt torsk er kjempegodt... men dyrt :eek:
|
Sitat:
D får du kjøpt i ferskvaredisken på ica stormarked :) |
Sitat:
Noen som vet det??? Selv har jeg en sånn damkoker som jeg bruker til altmulig blandt annet å dampe torsk :sikle: |
Torsk bør absolutt stekes i smør. Eller stekes i ovn. Her er to gode oppskrifter - begge krever enten fersk torsk eller at "blokken" er (nesten) ting først:
Jamies bakte torsk med cherry tomater, basilikum og mozzarella Jamies bakte torsk m/avocado, reker, fløte og ost |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42. |