![]() |
Hva drikker dere av alkohol?
lurer på hva dere drikker(alkohol) når dere skal på byn? både på forshpill og byn? drink tips(lav karbo) mottas med takk :)
|
Sv: hva drikker dere?
Hvitvin og rødvin. Jeg var DEN ølhunden, så vanskelig å slutte med det. Men nå har jeg ikke smakt øl på 3 måneder!! :eek:
Vodka er vel også bra for lavkarbofolket, og blandevann må vel være noe sukkerfritt... Har ikke drukket drinker etter jeg begynte med dette opplegget. Men alkohol er vel uansett ikke særlig bra når man skal ned i vekt... men jeg unner meg vin innimellom uansett. |
Rødvin er bra, og godt for hjertet og mye annet. ;)
|
Ren sprit er jo det beste da. Ingen karber ! Men det er jo ikke akkurat lurt å drikke så mye av :p Ellers er hvitt brennevin bedre enn brunt, tørr rødvin er bedre enn tørr hvitvin. Jeg drikker gjerne en god rødvin. Eller SlimGin (Gin med sukkerfri tonic) men det er vanskelig å få fatt i i Norge. Husk sukkerfritt blandevann iallefall. Ferdigdrikker som Smirnoff Ice etc. er IKKE lurt. Fullt av sukker.
Bare vær obs på at de fleste tåler mye mindre alkohol enn før lavkarbo. Det kan bli en ubehagelig overraskelse å bli full av to glass vin når man før kunne drikke ei flaske ! :p En annen ting som er greitt å vite er at kroppen alltid vil velge å forbrenne det som er lettest. Så lenge det er alkohol i kroppen vil kroppen forbrenne den - og IKKE fett. Etter et glass eller to er alkoholen fort ute, men etter en skikkeig bytur må man regne med at det ga noen dager for kroppen er i fettforbrenningsmodus igjen. Kan godt hende at vekttapet uteblir uke etter. Alkohol virker også dehydrerende. Så drikk mye vann. Utslag på stix vil det nok være, men ikke på grunn av fettforbrenning dessverre ! :) |
Sitat:
Men husk at du blir mye fortere full/brisen med et lavkarbokosthold! Og det er jo også det da, at alkoholen skal forbrennes før fettet etterpå, så det kan være greit å ikke veie seg de første fire-fem dagene etterpå. God fest! |
Oops, æ skuill da ha skjønt at a Nille va kjappest :)
No vart det smør på flæsk, men det e nå lavkarbo ihvertfaill. |
jeg drikker:
-rom/bacardi og cl on the rocks -vodka & fanta free pineapple desverre så det eneste jeg kan drikke når jeg er på byen er utblanda sprit, og siden jeg somregel havner på 18 års plasser, så har det gått med en del smirnoff ice, :rodme: det er det minst galne for meg, vin og øl er det jo gjær i, og siden jeg nok fremdeles har candida, så må jeg holde meg vekke. men på en annen side, det er veldig lenge siden jeg har hatt en provoserings test. med gjær. nå går litt sukker i dann å vann. kanskje på tide å prøve med en iskald corona. hmm. :rolleyes: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
ja det veit jeg. men, det finnes alltid ett men,
men siden jeg ikke har smakt hverken øl/vin på lange tider, så er det kanskje på tide med en test, og da kan jo testen like så greit smake godt. og hvis jeg for en reaksjon så holder jeg meg fremdeles vekke fra gjær, og hvis ikke så kan jeg drikke lavkarbo øl. enkelt og greit. men jeg går tydelighvis ut på feil plass. må begynne å gå der de serverer litt mer voksne drinker. så jeg kan splenda i, istedengfor sukkeræsj i. |
Dere snakker om rom. Men det er da masse sukker i vel??? Er det jo laget av sukkerroer?
Hvit sprit og wiskey er det som funker best, i tillegg til tørr hvitvin og rødvin. |
Drikker oftest rødvin eller vodka,splenda,frisk lime og soda. eller bare vodka,fersk lime og 7-up Zero:D
|
Sitat:
PS. Har for sikkerhets skyld sjekket alle romtyper som finnes på polet og samtlige har 0,00 sukker !! Du må gjerne sjekke sjøl her |
kjempeflott,tusen takk for gode svar :)
|
Sitat:
|
lavkarbo mojhito
hvit rom splenda masse lime og mynteblader digg |
Sitat:
|
Jeg har alltid trott at rødvin var fy. Jeg har drukket hvitvin de gangene jeg har drukket. Men tåle lite ja. Det kan jeg skrive under på. Tåler ingenting og får hangover så det halve kunne vært nok. Så det blir liksom ikke så mye drikking.
|
Sitat:
|
ups sorry glemte at det skal fylles opp med knust is i mojitoen og toppes med clubsoda....
Da er det ikke sterkt men godt, sprite er ikke godt i, blir feil |
ok, skal prøves på lørdag, gleder meg.
|
Brun rom m. Cola light og lime :)
Men jeg er SKIKKELIG kresen på rom'en - har de ikke rette merket (er bare en som duger i handelen her i landet) så kan det være, da blir det en farris og en kort kveld på byen... |
Jeg drikker vodka og sprite zero på vors.
På by'n bestiller jeg noen ganger vodka med pepsi max, og noen ganger gir jeg f*** og drikker hva som helst, for det er tydeligvis vanskelig for bartenderene å skjønne at noen vil ha vodka med pepsi max :D |
Sitat:
jeg liker best hvit rom jeg. blanda med cola light on the rocks. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59. |