![]() |
Fiskesuppe
1 liter vann
1 1/2 terning grønnsaksbuljong kraften fra fiskebolleboksen 1 klatt smør 1 stor fennikelknoll 1/2 purre 1-2 fedd hvitløk 1 1/2 ts basilikum, evt 1 neve frisk basilikum pepper 1 liten boks fiskeboller ca 150-200 g laks, eller tunfisk, makrell, osv. 1 1/2 dl kremfløte. Kok opp vann, kraft, (tørket) basilikum og buljong. skjær opp fennikelen (del i to og skjær i tynne strimler) kok den i ca 4 min. ha i purre i tynne skiver, og pepper skjær fiskebollene i terninger og ha i, skjær laks e.l. i terninger og ha i, ha i hvitløken ha i fløten og kok i 4 min. ca 6 porsjoner. Dette blir en lysegrønn, fyldig (og veldig god) suppe! |
Sv: Fiskesuppe
hmm... skal man spise fiskeboller da????? trodde det var mest hvetemel i den jeg..
slik lager jeg fiskesuppe: løk smør purre fløte 1 terning fiskebuliong skaldyrsvokk kjøpt på rema fisk, helst forskjelige sorter. laks og torsk? salt og pepper sitron først koker jeg fisken i fiskebuliong. sparer på krafta og koker opp litt skaldyrsvokken i samme vann. men den skal ikke koke så lenge, da blir den seig... surrer løk i masse smør til den er myk. heller over litt av fiskebuliongen, litt fløte og krydrer med salt pepper og en desj sitron. ha i litt purre hvis du har. så renser og deler jeg fisken i passe biter, og har i suppa. og når det er ferdigkokt, har du over skalldyrene. og vel bekommen. (sånn d skrives? hmm...) er stor fen av en desj av det og en desj av det jeg da... håper dere skjønner hva jeg mener... klem |
Sv: Fiskesuppe
Det er ikke veldig mye mel i de fiskebollene jeg bruker, (Bjellands?) og denne oppskriften blir mye suppe: vi spiser to skåler hver, og enda blir det ca 2 til igjen.
Jeg kan skrive inn karbo-mengde i fiskebollene neste gang jeg skal lage denne suppa. Fiskesuppeoppskriften din ser veldig god ut! :) Jeg bruker som regel en dæsj av ting jeg også... |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:12. |