![]() |
Kokosyogurt / syrnet kokosmelk
Driver og prøver ut denne varianten for storepoden, slik at vi kan variere mellom denne og Fitline. Fitline har den fordelen at yogurten blir tykk, men det funker ikke på kokosmelk. Da bruker jeg soyamelk.
KOKOSYOGHURT: Hell en boks kokosmelk oppi et glass. Jeg kjøpte 1/2 liter fra santa maria på ica stormarked. (3 karber pr 100 g :D ). Men en får kjøpt økologisk kokosmelk på meny/ultra. Åpne noen kapsler probiotika (f.x fra biocare) og hell oppi. Rør. (Jeg hadde NDS probiotikapulver for hånden akkurat nå, hadde oppi 2 ts). Rør litt noen ganger om dagen i to -tre dager. Det kommer an på temperaturen og hvor sure dere liker yogurten. De fleste bakteriene gjør den bare sur, ikke tykk. Men fint alternativ til biola for den som er melkeintolerant. Og kanskje også for den som ikke liker biola. |
Sv: Kokosyogurt / syrnet kokosmelk
Har forresten funnet en annen type kokosmelk, med bare 0,5 karber pr dl. Smaker som biola synes jeg, med kokossmak.
|
2 Vedlegg
Her er bilder av de.
Den ene, står det faktisk 0,5 gr karbohydrater pr 100 gram på boksen, mens det på santa maria sine sider står 2 gr pr 100gr. Har sendt de mail for å få svar. Men 2 gram pr 100 er uansett ikke verst det heller. Den på boks har faktisk min lokale lille prix butikk. |
Slurvete merking !
Det er feil på kaloriene også. Den ene har 800 KJ/190 kcal - der er forholdet mellom dem korrekt - MEN den andre har 149,8 KJ/626 Kcal - Om den har 149,8 KJ så er det det samme som 35,78 kcal. Har den 626kcal er det 2621 KJ Hvordan får de det til tro ?? Og hva er riktig ? |
Sitat:
Takk for henvendelsen! Da fikk vi rettet opp. 0,5 gram karbohydrater per 100 g er det korrekte. Nettsidene er rettet opp med korrekt informasjon. Ha en fortsatt fin dag! Med vennlig hilsen Camilla Lunde Gabrielsen Adm. koordinator Santa Maria Norge AS Slependveien 48 1341 Slependen |
Jeg prøver med den melken som er på papp-kartong, og når det står "creamy" utenpå, så mener de det :p
|
Siden dere ikke skjønte min første oppskrift helt, så prøver jeg igjen.
Tøm kokosmelka i ren beholder. Rør. Ha i 2 ts probiotikapulver, jeg bruker NDS, eller åpne 2-3 kapsler med probiotika. Biocare og Neurozym er velegnet. Rør igjen. Dekk til med rent klede, rør ett par ganger om dagen. Jeg lar min stå på kjøkkenbenken i 2 døgn. Det kan evt stå lenger, men blir visst surere da. Jeg bruker den til 50 gram soyaflak (=2,5 karber), 50 gram bringebær (1,6 karber) og 1 dl av denne (0,5 karber), pluss en bitteliten klype splenda. Yum Yum. God og mettende frokost, med masse sunne probiotikabakterier i. Og nesten ikke karber. :D :D :D |
Sitat:
|
prøver med min probiotika jeg... bio dophilus, men det ser ut som den "klumper" seg
|
Hva er probiotika?:confused:
|
Sitat:
|
Hvor får man kjøpt det?=)
|
helsekosten :)
|
Sitat:
Sitat:
|
får den ikke youghurtkonsistens??
|
Høres veldig spennende ut med kokosyoghurt - tror sannelig jeg skal dra en tur innom helsekosten! Innimellom savner jeg en deilig yoghurt - creme fraiche gjør ikke alltid samme susen;) !
|
Sitat:
Går visst an å bruke umeboshi plomme i, da tykner den mer, Men det har jeg ikke prøvd, har ikke vært på helsekost enda. |
Sitat:
|
min blir ikke tykkere... kanskje jeg har feil melk...eller feil probiotika
|
Sitat:
Er det kaldt på kjøkkenet ditt, så trenger den kanskje lenger "modning" også, altså en dag til. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:34. |