Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell ernæringsdebatt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Te med fløte... skjer det noe med forbrenninga? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11331)

mofe 17-01-07 16:16

Te med fløte... skjer det noe med forbrenninga?

Jeg pleier å ta meg en kopp te, med en god slump matfløte i koppen (1 cm..).

Skjer det noe med forbrenninga da?

Nille 17-01-07 16:27

Sv: Te med fløte... skjer det noe med forbrenninga?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe (Innlegg 227207)
Jeg pleier å ta meg en kopp te, med en god slump matfløte i koppen (1 cm..).

Skjer det noe med forbrenninga da?

Ikke no spesielt nei..... :)

mofe 17-01-07 16:28

Så kroppen må ha fast føde for å reagere, da? Ikke bare kalorier?

mofe 17-01-07 16:30

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg husker at Albertine pleide å ta seg en kaffe med masse krem i..

Nille 17-01-07 16:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mofe (Innlegg 227211)
Så kroppen må ha fast føde for å reagere, da? Ikke bare kalorier?

Kalorier har ikke noe med denne sammenhengen å gjøre tror jeg. Kroppen forbrenner ikke mer fordi om du har fløte i kaffen/teen...... Du får i deg fett OK, men nå er ikke fløte den fettypen som er optimal for forbrenning. Snarere tvert i mot er det flere som IKKE går ned om de bruker mye fløte, - men da er det snakk om MYE altså. Ikke en liten slant i kaffen!

Tror Albertine drakk hadde fløte i fordi det er godt. For kosens skyld...

Solan 17-01-07 18:03

En gang i tida var jeg tynn som en spiker, og ingenting kunne få meg til å gå opp i vekt. Men så oppdaget jeg te med fløte og sukker. Dødelig kombinasjon som jeg avslørte i tide og sluttet med straks. Meget vektøkende!

Kristian 18-01-07 04:41

Kaffe med fløte syns jeg er topp, får sånn arbeidslyst, og da vil jeg tro at det også øker forbrenningen;) Te inneholder ikke så mye koffein og da uteblir effekten. Visste ikke at te og fløte var godt. Det skal jeg prøve. Jeg bruker fløte i kaffien for at ikke kaffen skal tære på amalgankjeften min og føre til kvikksølvforgiftning. Med fløte i teen kan jeg drikke te også uten at det tærer på amalganen.:)

Å blande fett og sukker er ikke heldig. Da er det akkurat som om fettet ikke metter lengre, og da kan en spise veldig mye kalorier før magen er full.:hungry:

Titti 18-01-07 10:20

Kaffe med fløte er snadder hvertfall! Men nå skal jeg snart avvennes og ikke drikke hverken kaffe eller min elskede pepsi max på en stund ;)

Solan 18-01-07 10:25

Fett og sukker er skummelt. Holdt meg mest mulig unna det i jula (selv om jeg ikke synes noe om å sitte som en avholdende adventist ved kakefatet når det blir servert, da) og satset på å spise emst mulig a den fete julematen i stedet. Rimelig vellykket strategi.

Pepsi Max: Jeg går bestandig opp 1/2 - 1 kg når jeg har periode med å drikke Pepsi Max. Jeg mistenker den for å gjøre noe guffent med stoffskiftet.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:50.