![]() |
Finner ikke OE wraps
Jeg har prøvd å søke på dette, og får opp så mange tråder. Men ingen oppskrift. Finner ingen overskrift som heter OE wraps.
|
Sv: Finner ikke OE wraps
Tror du kan bruke pannekakene som wraps, se i denne tråden du. :)
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ighlight=wraps |
Sitat:
Her er grunnoppskriften jeg bruker... - 300 gr cottage cheese - 9 stk egg - 150 gr smeltet smør - 1 ts salt - 80 gr bokhvetemel - 2 dl fløte eller rømme Kjøres sammen med en stavmikser. La svelle i ca 15 min. Stekes som vanlige pannekaker. Har imidlertid oppdaga at det er enklere å berge wrapsene/pannekakene fra å gå i stykker ved å "helle" dem på en stor middagstallerken når de er ferdigstekt på den ene siden, for så å "hvelve" den over panna igjen etterpå, heller enn å bruke en vanlig stekespade. . |
Ziggy, hur mange wraps blir det på denne mengden?
|
Sitat:
Jeg bruker en panne på 28 cm, og da blir det ca 8-10 stk alt etter som, men som regel blir det rundt 8. Fordelingen på disse wrapsene er helt ideell, Protein: 1,00 Fett:2.06 Karbo: 0,47 Det betyr at det er over dobbelt så mye fett som proteiner i disse wrapsene, og over dobbelt så mye proteiner som karber osv, for de som skulle lure på det... . |
Men disse inneholder vel endel karber?? På min pakke med bokhvetemel står det 76,0 pr 100 g.
|
Sitat:
Men bruker du f.eks. bakemiksen til Torkil, så blir det betydelig mindre karber i dem da. Ellers kan du også bruke sammalt hvete, grov eller havremel mv. om du ikke har problemer med gluten. Bokhveten er spesiellt tiltenkt de som reagerer på gluten i vanlig mel, også i Torkils bakemiks, som inneholder myseprotein og ren gluten. Håper dette ga deg litt svar på¨det du lurte på. PS Bruker den samme røra til vafler og. På mitt vaffeljern fra Wilfa med konet bunn er det 6 hjerter, så med 10 hele vafler, blir det bare ca 1 gr karbo pr vaffelhjerte. DS . |
Takk Ziggy :) Skal jammenmeg prøve disse med bakemixen (må bare bestille først).
|
Tack Ziggy, ska ta och göra en sats wraps i helgen. Superidé!!
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53. |