![]() |
Bocca 70%
kan vi spise den? jeg har spist 4-5 slike siden søndag i sist uke. det står jo ingen næringsinnhold
|
Sv: bocca 70%
Tror virkelig ikke du kan spise 4-5 sånne.. hadde heller satsa på å spise litt mer grønt jeg da
|
På ketolyse-dvd'en sier Torkil at man ikke skal spise ting man ikke kan lese næringsinnholdet på. Det tror jeg er et lurt tips. Selv hender det at jeg tar litt sjokolade til kvelds sammen med en kopp kaffe - for å avslutte dagen med litt kos. MEN da spiser jeg toppen 10-12 gram! Gjerne 70%, men helst også høyere prosent.
Hvis du opplever vektstagnasjon denne uka, så vet du i hvert fall hvorfor ;) Lykke til videre på ketolysekuren! |
det fins jo massevis av deilige sukkerfrie sjokkolader,men så mange som du har spist er jo absolutt ikke bra;)
|
70% sjokolade kan inneholde 30% sukker. ;)
Det er jo endel... Så du må selv kjenne på om det er lurt eller ikke :) |
uuuuuuuuuups shit!!!! at jeg ikke spurte før:mad:
|
Sv: Bocca 70%
den inneholder nesten like mye karbohydrat som vanlig melkesjokolade trodde jeg..
det gjør iallefall freia sin 70% sjokolade.. som ligger ved siden av boccaen |
Vil tro det er mer i melkesjokoladen? pga melkesukkeret og det vanlige sukkeret? der er det vel nærmere 50%?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Bor du langt opp, langt ned, eller midt i oppland, hvis jeg kan spørre om det? Veit endel om midten og nedover, så kanskje jeg har noen tips. Jeg kjøper det som regel på innvandrerbutikker, eller på Meny. Pleier å ligge i hylla sammen med glutenfrie ting og økovarer og "allergi-produkter" av forskjellige slag. Ellers er atkinssjokoladene sukkerfrie tror jeg. |
Sitat:
Og du er ikke den eneste! Jeg har og tatt meg en runde rund, og landet på CC på Gjøvik, og stakk innom helsekostbutikken der! De hadde iallefall ikke noe greie på det jeg stod å snakket om! Så ikke noe sjokolade på meg! |
HÆ? her har de over alt(Bergen) cavalier og de bron er merkene som har de beste syns jeg,fins flere forskjellige smaker,med nøtter,hvit sjokkolade,kjeks sjokko,kake glasur osv osv... du kan bestille fra sukkerfritt.com og (den ligger i Nesbyen) tar bare noen dager med posten...
butikker jeg har funnet på er rimi rema 1000 ica obs meny og alle de forskjellige helsekost butikkene(men der er det litt dyrere for de samme varene) |
Atkins-sjokoladene og barene er sukkerfrie ja.
|
Får sjekke litt mer en annen gang. Har jo ikke tenkt å kjøpe noe heller da... Eier ikke søtbehov i hele tatt...:D
|
Sitat:
|
Jeg har sett at Nille har snakket om 99 prosent sjokolade, hvor finner man så mørke sjokolader? Hvor finner man eventuellt mørke sjokolader her på løkka som er UTEN sukker?
(Jorun har nemlig veldig lyst til å lage seg nøttepålegg med sjoko:D) |
Ble nevnt et sted at Gutta på haugen (på st.hanshaugen) har endel mørke sjokolader. Kanskje de har noe? Ikke akkurat på løkka, men du får ta det som en tur.... :D
|
Fine turen til st hanshaugen!
Jo, der har jeg vært mange ganger, men det er en stund siden. Samober bodde rett rundt hjørnet derfra før. Skal sjekke! Har ikke noe søtsug, men det skal sies at det føles veldig bra å bare ha lyst på det, og ikke føle noen trang! |
Ojojoj...
Var en tur inne på sukkerfritt.com. Har dere lest innholdsdeklarasjonen? De fleste sjokoladene inneholder ca 50% karbo...:eek: |
OK, så litt nøyere etter.
De fleste karboene kom fra maltitol. Lurer da på om man kan spise så mye maltitol man vil?:confused: |
Du kan nok spise en del maltitol, men for veldig mange så begrenser det seg ganske mye. Er mange som ikke tåler maltitol og får vondt i magen + diare av det. Noen er selvfølgelig "heldig" og merker ikke noe av dette da, så kan godt hende du er en av dem. Viss du f. eks kjøper en Cavalier sjokolade på helsekosten (evt. en sjokolade fra "Sukkerfritt.no" - selges i den del dagligvareforretninger) så er det bare å prøve seg frem og se hva som skjer. ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Det er bedre å spise mørk sjokolade (70 % - ) enn sukkerfritt. Det er så lite sukker i mørk sjokolade uansett. Pluss at det er mere kakaobønner i mørk sjokolade, mye sunnere enn sukkerfri med andre ord.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46. |