Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Andre som er lei av bacongull og grillkrydder? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12258)

bluVelvet 01-04-07 21:07

Andre som er lei av bacongull og grillkrydder?

Sender mail til Maarud, prøver å få dem til å lage bacongull i andre variasjoner enn det grusomme grillkrydderet!

Hva med f.eks. pesto og feta-smak? Ost og løk? Jeg er dessuten sikker på at bacongull kan lages i en søt honning-aktig variant (hvem her har smakt honning-glasert svineribbe?)

If all else fails så kan de jo lage en "natural" variant som vi kan smakssette selv?

--------------------------------
Min mail til kraftfoodsnorge@krafteurope.com :

Hei!
Takk for at dere lager en av de få snacks'ene vi "lavkarbo-folk" kan spise. Dere har til og med begynt å merke posene med "2,5% karbohydrater" så jeg regner med at bacongull har fått en fin oppsving etter som lavkarbo-diettene brer om seg, kjempebra! :-)

Håpet mitt er nå at dere kan lage bacongull med andre smaksvarianter enn det grusomme grillkrydderet dere har på. Har gått på lavkarbo-diett i to måneder og har gått ned 7 kilo. I løpet av den tiden har jeg spist 100% mer bacongull enn jeg har gjort tidligere i livet!!! MEN grillkrydderet tar sakte men sikkert livet av lysten til å spise bacongull...

Er ikke dette et supert oppdrag for produktutviklingsavdelingen deres? Dere kan jo glatt kuppe hele lavkarbosnack-markedet med dette! Det er bare å gløtte til øl-produsentene for å se at lavkarbo-markedet brer om seg så hvorfor ikke være i forkant?

Lavkarbo hilsen fra Maarud-elsker :-)

Gerd 01-04-07 21:11

Sv: Andre som er lei av bacongull og grillkrydder?

Europris selger bacongull med 0 karber med saltsmak. Og fleskesvor er uten grillkrydder.. Men det hadde vært godt med andre smaker, ja...:D

Lemen 01-04-07 21:27

Og på Mega kan du kjøpe Fillers's Select Quality Bacon Krisp fra Kim's, den er naturell, altså uten grillkrydder.

Den er heller ikke tilsatt sukker, innholdsfortegnelse:
Svinesvor, Vegetabilsk olje, salt, antioksidanter (E307, E472c)

Det står ikke noe om karbohydratinnhold, men det kan ikke være noe særlig med den innholdslisten.

bluVelvet 01-04-07 21:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 252292)
Europris selger bacongull med 0 karber med saltsmak. Og fleskesvor er uten grillkrydder.. Men det hadde vært godt med andre smaker, ja...:D

Jeg syns fleskesvor har en lei tendens til å bli fort harskt. Dessuten er det MYE salt i de... Syns godt Maarud kunne gjort en innsats for oss ;)

bluVelvet 01-04-07 21:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lemen (Innlegg 252303)
Og på Mega kan du kjøpe Fillers's Select Quality Bacon Krisp fra Kim's, den er naturell, altså uten grillkrydder.

Den er heller ikke tilsatt sukker, innholdsfortegnelse:
Svinesvor, Vegetabilsk olje, salt, antioksidanter (E307, E472c)

Det står ikke noe om karbohydratinnhold, men det kan ikke være noe særlig med den innholdslisten.

Skal se etter denne på Mega i morgen men jeg liker ikke så godt å spise ting som ikke har oppgitt næringsinnhold...

Iset 01-04-07 21:34

Fantastisk bra initiativ! Håper de lager med fetasmak. :sikle:

Lemen 01-04-07 21:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bluVelvet (Innlegg 252310)
Skal se etter denne på Mega i morgen men jeg liker ikke så godt å spise ting som ikke har oppgitt næringsinnhold...

Det gjør vanligvis ikke jeg heller, men når du ser på næringsinnholdet, så er det ingenting med karber der. ;)

Ellers så er det jo mulig å sende en mail til Kim's og høre også. :)

Gerd 01-04-07 21:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bluVelvet (Innlegg 252308)
Syns godt Maarud kunne gjort en innsats for oss ;)

ENIG!!!! http://www.pratekompaniet.net/forum/...oppetenner.gif

bluVelvet 01-04-07 21:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 252317)

Oppfordrer alle til å følge mitt eksempel :p !!

Gerd 01-04-07 21:55

Har du epostadressa dit???

jeef-micro 01-04-07 21:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 252331)
Har du epostadressa dit???

Ståri første innlegg Gerd ;)

Gerd 01-04-07 22:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro (Innlegg 252334)
Ståri første innlegg Gerd ;)

http://www.pratekompaniet.net/forum/...s/_plystre.gifhttp://www.pratekompaniet.net/forum/...ilies/bonk.gifhttp://www.pratekompaniet.net/forum/...milies/duh.gif

bluVelvet 01-04-07 22:10

Doh!

kraftfoodsnorge@krafteurope.com

;)

Go girl!

Gerd 01-04-07 22:21

Da har jeg også sendt forespørsel. Spent på svaret...:p

Tuppen 03-04-07 21:12

noen som har fått svar??

Gerd 03-04-07 21:15

Nix :nei:

Tuppen 03-04-07 22:52

håper noen får svar snart , hadde vært kjekt om dette kunne gjennomføres :rolleyes:

Carisma 04-04-07 09:29

Nå har jeg ikke satt meg så mye inn i bacongull enda, siden det er alt for fett for fedon, men er det noen grunn til at dere velger maarud og ikke kims? Syns maarud sitt er lassa ned i krydder i motsetning til kims.... Og for å være litt lokalpatriot for røttene mine velger jeg nok kims.. :D

Havregryn 04-04-07 10:27

Bacongull er godt ja som snacks.
MEN jeg lurer på,siden det er varmebehandlet(naturligvis) hvordan er det da med det fettet..er det da herdet fett/transfett....?
:confused:

Kristian 04-04-07 19:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Havregryn (Innlegg 253392)
Bacongull er godt ja som snacks.
MEN jeg lurer på,siden det er varmebehandlet(naturligvis) hvordan er det da med det fettet..er det da herdet fett/transfett....?
:confused:

Stekt bacon har du vel spist før. Animalsk fett inneholder mye mettet fett og det tåler varmebehandling. Om det er tilsatt annet fett så skal det stå på innholdsfortegnelsen.

bluVelvet 05-04-07 15:01

Da har jeg sendt mail til mail@kims.no også. Men ikke fått noe svar ennå.

Gerd 12-04-07 22:33

Fikk svar i dag:

Hei, og takk for henvendelsen. Vi setter pris på ditt engasjement vedrørende vår bedrift og våre produkter.
Tipset ditt om flere smaker på dette blir videreformidlet til vår markedsavdeling. Det er en stor og omfattende prosess å lansere nye varer i et etablert marked, og det vurderes stadig hvilke Kraft Foods-produkter som eventuelt skal forsøkes lansert i det norske markedet.
Vennlig hilsen fra

Astrid Sørvåg
Forbrukerservice

bluVelvet 13-04-07 08:55

Nøyaktig samme svar som jeg fikk i går!! Hehehe

Gerd 13-04-07 08:57

Kanskje en fin måte å avfeie folk på :o

mcfrogner 13-04-07 22:33

Jeg spiser Europris sin når jeg bruker det som mat (dvs. store mengder til en billig pris) og Gammeldags baconsvor (husker ikke hvilket merke...) når jeg vil ha det som snacks; dette er den absolutt beste.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.