![]() |
Trixies vaniljeiskrem
3 egg vispes til eggedosis, smak til med Splenda - ikke for søtt
3,3 dl fløte vispes til krem, tilsett vaniljefrø og litt vaniljesukker samt smak til med Splenda - ikke for søtt Rør sammen og hell over i iskremmaskinen. Vil man ha litt mer "eksklusiv" iskrem, så bruk bare eggeplommer. :) Denne iskremen er basis for andre smaker, så prøv deg frem med forskjellige bær. Forslag til sjokoladesaus: smelt 70 % sjokolade med litt fløte og smak til med Splenda. :) Fant Splenda på tilbud i går. :p Trixie :) |
Sv: Trixies vaniljeiskrem
jeg har ikke is maskin:(
|
Heisann!
Har ikke iskrem-maskin jeg heller, men det går helt fint likevel. Bland sammen og tømm "røra" i en form,sett i fryseren. Pass på å rør i den i blandt, til den fryser til:) |
ååå men da må jeg lage det i morgen.jeg har bare natreen
|
må jeg ha i vanilje frø og vanilje sukker? jeg har ikke det :(
|
Sitat:
Trixie :) |
Jeg pleier å ha i enten sitrondråper (nydelig) eller knuste Atkins-barer. Blir skikkelig "cookies 'n cream-iskrem".
|
Jeg skal lage denne i dag, men kaffe i:D
|
Jeg har prøvd å lage hjemmelaget is uten ismaskin flere ganger (sikkert 5 ganger minst) men hver gang blir det iskrystaller og jeg må kaste den. Selv om jeg har rørt hvert 20. min!!
Hvorfor får alle til dette og ikke jeg!!? :) |
Sitat:
Vil bare legge til at det er også helt nydelig hvis man hakker opp en halv plate Freias Premium Dark og blander oppi. :p
Jeg har ikke ismaskin, men jeg har latt blandingen stå i frysen en times tid. Da er den frossen På sidene og i bunnen, men midten er fremdeles myk. Dersom man tar og blander den kraftig sammen da, får man en slik McFlurry-konsistens på den. Uber-smaskens!! |
Åååh! Yummi! :D
|
Sitat:
|
Jeg har brukt vaniljeessens, det blir deilig smak av det også.
...hvor får man egentlig kjøpt vaniljestang? I vanlig matvarebutikker? Må innrømme jeg aldri har vært på jakt etter det før. |
Sitat:
|
Vaniljestang har jeg sett i lang og tynn plast/glass-hylse festet på papp, plassert sammen med krydder.
Mmm - da blir det Aksjon Meny så snart som mulig. Har bare hørt masse herlige ting om vaniljestang, så det må prøves. :p
|
Et lite tips:
Hvis man lar hele stangen ligge i væske/pulver så ikke kast stangen etterpå, den kan ofte brukes flere ganger. :) Ikke i is da. :D Trixie :) |
Hei!
Nå har jeg gått til innkjøp av fløte, egg, vaniljeessens og splenda! Skal prøve meg på is! Man må vel ikke ha vaniljestang i eller?? Har ikke ismaskin, prøver å gjøre det som dere har skrevet inn her, røre innimellom og håpe det beste.....! Og så har jeg et lite spørsmål; jeg er veldig glad i taco, men tacopulveret inneholder ganske mye karbo. Er det noe annet jeg kan krydre kjøttdeigen med for å få god, sterk smak? Tacopulveret er ekstremt godt synes jeg, men er redd jeg går ut av ketolyse hvis jeg spiser det..... |
Sitat:
Altså... på Jamie Oliver så jeg en gang at han stappa stanga ned i sukkerburken, så avsatte det vanilje på sukkeret. Man kan kanskje gjøre det samme med strøsukkettene? Siss1, ang. tacospørsmålet: Kjøp tacosaus og bland rett i kjøttdeigen. Den fra First Price har minst karbohydrater. |
Oj, denne var god!
Brukte fløte, kakaopulver, flytende søtstoff og eggeplommer! Nam! |
Hørtes veldig godt ut - må prøves i påska!
|
Damn at jeg ikke så denne linken før! har to butter med kremfløte stående som har gått ut på dato :( MEN dette skal prøves...i morgo den dag!!
|
Ble litt forvirret...hele eggene eller bare plommene?
|
Sitat:
Vel, det står jo: Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:05. |