![]() |
Sucralose eller aspartam?
:rolleyes: Hei alle sammen!
Vil først takke for et fantastisk forum. Jeg er helt ny her, og leser så øyet blir stort og vått...:lesebok: Hadde bestemt meg for å begynne med Skaldemann, men nå har jeg kjøpt Ketolyse boka, og begynt kuren idag!!! Veldig spent....:geip: Spørsmålet mitt er: Det står om søtningsstoff i lettbrus i boka, men sucralose er ikke nevnt... Jeg burde vel ikke drikke brus i det hele tatt, men for oss cola avhengige, er det best å drikke cola light (m/sucralose) eller pepi max (m/aspartam)???? :forvirret |
Sv: Sucralose eller aspartam??
cola lighten er nok hakket sunnere, men pepsi maxen er jo bedre da :o
|
Sv: Sucralose eller aspartam?
smaken er som baken, vettu.....:D
|
Sitat:
Åi - er det slik at Cola lighten er sunnere enn pepsimaxèn??? SÅ bra - liker best cola light, men trodde vi kun kunne drikke pepsimax:) |
drikker cola zero jeg :D
|
Sitat:
Jeg har ikke lest Ketolyse-boka (kanskje det er på tide? :)), men dersom filosofien er at man skal unngå kunstige søtningsstoffer så bør det gjelde alle variantene. Sucralose er ikke noe bedre enn de andre IMHO. |
Det er listet opp i boka hvilke sukker erstatninger som kan brukes ifm Ketolyse. Det gjelder å unngå de som går inn under sorbitol, for det oppfatter kroppen som sukker.........hvis jeg forsto det rett.....:confused: ;)
|
Sucralose ble tillatt i Norge for litt over ett år siden, så det er mulig det ikke er kommet med i boka av den grunn. Det stiller omtrent på lik linje med aspartam. Det er mange på forumet her som bruker det uten problemer. Også de på strengere dietter. Og det inngår ikke under de variantene som slutter på ol. :)
|
Sitat:
Jepp, sånn har jeg også forstått det. :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54. |