![]() |
Tilbehør til fransk biff. Forslag?
Hei. Jeg skal ha Biff med persille smør i dag. Jeg har lyst på noe godt tilbehør. Er en smule lei av kokt brokkoli og blomkål. Har noen deilig forslag???
|
Sv: Tilbehør til fransk biff. Forslag?
Kan du ikke bare wokke en gjeng grønnsaker da?? Bambusskudd, vårløk, paprika (rød/gul/grønn), squash, chili...
Eller du kan lage fløtegratinerte blomkål Eller ganske enkelt en salat (f,eks gresk salat med fetaost og olivener i), eller salatblader med en god olje, salt og pepper som dressing. |
Fersk asparges? :sikle:
Alle grønnsaker smaker jo godt til biff ... Hva med stekt paprika, sopp og løk, evt surret i fløte (ikke til persillesmør kanskje ... ) Aspargesbønner er jo klassisk fransk tilbehør ... :) Kanskje med litt sølvløk og tomat til? |
Hva med auberginer?
Det bruker jeg ganske mye selv, og karboinnholdet er 2,2g pr 100g rå auberginer. Du kan kutte dem i skiver og ha dem i steikepanna, eller du kan bake dem i ovnen. Nam nam... |
Jeg stekte blomkål og brokkoli og hadde noen store dæsjer sæterrømme. D var mye smak i biff. Dette var deilig og jeg ble skikkelig mett.
|
Litt seint, men beste jeg vet til biff er sellerirotpurè. Kok selleritoen mør sammen med løk. Mos den med litt av vannet, ha i creme fraiche, smør salt og pepper.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23. |