![]() |
Den STORE Aktivitetsguiden
Hei. Jeg er ikke så flink til å trene selv.Jeg tenkte d kunne være gøy med en tråd med masse artige, spennende, uvanlige og effektive treningsmetoder/aktivieter. Alle er ulike og alle liker å trene ulikt. Derfor setter jeg opp denne tråden. Alle forslag mottas med glede:D .
|
Sv: Den STORE Aktivitetsguiden
Shopping! :D Mye gåing, av og på med klær, opp og ned trapper.... :)
|
Sitat:
|
Flytte til indre bygder etter kjekkas av kjæreste og bruke ledige stunder til å kløyve ved og alt annet jobb som ved'en bringer med seg! Blir sterk og det er deilig med frisk luft.
|
Sitat:
Og masse gratis trening da :ja: |
Gå tur i dagslys.
Ikke så spennende, men veldig godt med frisk luft og dagslys for både kropp og sjel. Ikke så stressende som jogging. |
Hoppe bukk
|
Klatre i trær.
|
Hoppe tau, sammen med store og små....:)
Eller grave opp og plante 50 m med hekk:cool: |
Leke sisten med ungene... Kan love at når man er helt utslitt så roper ungene: mer mer mer.... :D
|
*Sykle tur
*dra til bassenget, og svømme/bade *timer på treningssenter (step, spinn, kickpuls, aeromix osv) *styrke *mageøvelser på stuagulvet *ergometersykkel forran TV *dra for gardinene og danse naken i stua til skikkelig bra musikk :D |
|
Om vinteren:
Måke snø. Lage snømenn og -damer... Tullebase i snøen når en er nyforelsket... Dra unger på akebrett. |
*Rask gange- Kan ta med barn hvis du har d!
*Støvsuging- To fluer i en smekk (trening og rent i hjemmet) *Discodans- Ut og danse med venner *Aerobic- *Fjelltur- Kan ta med bøtte og plukke bær/sopp *Terrengsykling *Padling *Turorientering- Bruk hodet litt også! *Jogge *Bade *Strandvolleyball *Brystsvømming *Skantix *Yoga *Vals *Salsa *Trappegang- Får fin sprettrompe *Hagearbeid *Innebandy *Riding av hest- god trening og bra for holdningen din. *Shopping- Sterke armer med handleposer. Enten d er varer som skal inni huset eller søppel som skal ut- bær posene raskt. Og bøy armen du bærer med gjentatte ganger på veien. Bra for bicepsene. *Spinning *Step *Styrketrening *Dans når du tørker støv *Bruk trappen til pushups og snu deg for å gjøre triceps-senkinger *Sirkler armene når du vasker 10 på hver arm *Skittentøyvask- stå noen meter fra vaskemaskinen med skittentøyskurven i venstre armkrok og vaskemasinen på høyre siden. Sving hoftene idet du slenger et og et skittent plagg inni maskinen. Mestrer du d, Kan du gå videre å slenge vått, rent tøy inni tørketrommelen. *Rent tøy i skuffen. Del det rene tøyet inni flere hauger slik at du må gå flere turer og hente tøy fra vaskerommet. Gjør dype knebøy med rett rygg når du legger klærne inn i skap og hyller. *Modellholdning. Husk å alltid ha ryggen rett og hodet løftet, slik at du får en god og sterk holdning. Du blir sterk i rygg og mage, samtidig som du ser slank og flott ut. *Stafett *Vindusvask *Jazzballett *Bryting *Magedans *Tango *Sykling *Fotball *Basketball *Aktiv bordtennis *Håndball *Langrenn *Ishockey *Aking *Slalåm |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Pusse opp, f.eks. male tak og vegger.
Skifte sengetøy. (inkl. oppristing av dyne og puter) Rundvask av kjøkken: inkl. skrubbing av ovn, vask av skap, kjøleskap og hyller... Gå til butikken. |
Riding med hest, er jo god trening. Men på "ridning" genrelt er jo ganske sosialt!:o
|
Sitat:
(tanker, hvor kommer dere fra....???:rodme: :rodme: :rodme: ) |
si d du! Vår i luften vettu!!!!!!!!!!:rolleyes:
|
Handle på Ikea!
Her er mitt forslag til litt alternativ trim: Dra på Ikea og fyll opp handlevogna slik at den blir riktig tung. Kjøp gjerne noen flatpakkede hyller eller noe annet som er tungt og som gjør handlevogna umulig å manøvrere. Bær så det du har handler inn i bilen, og ut fra bilen igjen og inn i huset når du er hjemme. Ikke be om hjelp til bæring selv om det er aldri så tungt. Denne "treningsmetoden" brukte jeg i går, og er ganske støl i armene nå. |
dette prøvde jeg sist jeg var gravid. Dro på impuls, men fikk litt hjelp da!!:p
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08. |