![]() |
Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?
Kan vi ikke lage en tråd om andre helsegevinster/endringer vi har fått i tillegg til vektreduksjon?
Kan være jeg innbiller meg det, men synes huden på lårene og rompa er blitt glattere! Ikke ru og bulkete som før (nesten så jeg må kjenne etter flere ganger daglig for å være sikker på at det er sant! :lol:). Ellers så er eksemen min på hendene nesten borte... :_oy: Jeg føler meg ALDRI oppblåst eller overspist lengre! :p Har mer overskudd enn før. |
Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?
Regelmessig mens. (har PCOS)
Alle målte hormoner utenom progesteron hadde normalisert seg. Gode blodsukkerverdier. |
Det samme som trolljenta ;) Jeg får mensen :D
jeg sover bedre har mindre lyst på karbohydrater mer energi renere hud bedre fordøyelse og så klart alt dette virker på humøret |
De helse messige fordelene jeg har opplevt betyr utvilsom mest, og de er årsken til at jeg spiser slik jeg gjør. Vektmessig ville nok de fleste som ser meg med klær på si at jeg er flott og akkurat der jeg skal være, - og der er kroppen min enig. Selv om JEG (ii hodet mitt) ikke hadde lagt meg ned og blånekta om det forsvant en 3-4 kilo til - iallefall om sommeren - på stranda ! Det er hovedsaklig noe løs hud (lite - ikke noe som er vits i å fjerne kosmetisk), som noen påstår skal trekke seg sammen etter x- antall år. Trust me, - har den ikke trukket seg sammen etter 3-4 år så gjør den det ikke plutselig "over natten"... Helsemessige fordeler:
et par andre kjekke ting:
Hva mer kan man egentlig ønske ? Når jeg spiser mitt årlige pastamåltid med hvitløsbrød til forrett og itaiensk hjemmelaget is/kake til dessert er jeg "indisposed", - ganske satt ut i minst et helt døgn etterpå. Hver gang sier jeg "Aldri mer, det er ikke verdt det" - og allikevel MÅ jeg prøve om jeg kanskje tåler det denne gangen...... Kunne ikke tenke meg å leve annerledes ! :D |
For min del er det stor forskjell med og uten karbohydrater.
På lavkarbo er ikke magen oppblåst. Leddene er bra. Pusten merkbart svært mye bedre. Blodsukkersvingningene er borte. Søtsuget er vekk. "Stuphungeren" som ofte innfant seg før der jeg kunne trykke inn en Bigfoot og spyle ned med en halvliter cola er vekk. Elveblest på ryggen er nærmest borte. Byller/store kviser er betydelig bedre. Jeg blir også bedre for eksem i ansiktet(om vinteren) og får bedre hud. Og 25 kilo forsvant på et halvt år. I vinter har forsøkt å spise litt brød, pasta, pannekaker etc med hvetemel og etter helt vanlig oppskrift. Resultatet er ikke uventet. Opp sju kilo, blodsukker i ubalanse, oppblåst i magen etc, etc. Jeg har gjort dette for å se om kroppen tålte det, og for å se hvor mye endringer jeg tåler. Og som forventet kom alle småplagene tilbake i løpet av få dager. Nå spiser jeg ala Skaldeman igjen og alt retter seg. Lavkarbo er definitivt helsebringende for min del og ikke bare en "populærdiett" som mange kaller det. Spis lavkarbo- det er kroppens medisin! |
Kronisk senebetennelse i skuldre som kommer hver vinter glimret med sitt fravær i år.
Halsbrann er helt borte Hodepine er borte Blodsukkersvingninger er borte. Selv om jeg blir sulten blir jeg ikke sånn som jeg ble før. |
Ja! Halsbrannen min er også borte jo! Jeg var mye plaget med det, men det har vært fraværende fra dag 1 på Skaldeman :D Jeg tenker heller ikke kun vektreduksjon... 10 kilo ned og så spise vanlig. Dette er noe jeg vil fortsette med pga helsa mi. Derfor er det moro med en slik tråd så man får se alle godene ved å spise naturlig.
Det er LENGE siden jeg har følt meg så vel som nå!! :heia: |
Blodsukkersvingningene er borte. (Og alt som følger med til det...)
Migrenen er borte! Humøret er bedre. Formen er bedre. |
En ting jeg merket allerede første gangen jeg prøvde Atkins, og som jeg har begynt å legge merke til igjen er at all svettelukt glimrer med sitt fravær, og jeg føler meg "renere" enn før.
|
Enda en fordel med lavkarbokosthold: mye mindre cellulitter ! :)
Det har jeg hatt mye av før, selv om jeg da veide mindre enn jeg gjør nå... ! :D |
Sitat:
|
Og jeg kommer plutselig på at mine årvisse bihuleproblemer, de har glimret med sitt fravær denne vinteren...!! (Og iår er min første LK-vinter!)
|
Jeg er VÅKEN! Før lavkarbo sov jeg aldri mindre enn en time, som oftest et par timer, på ettermiddagen. Nå er det behovet helt borte. Jeg føler at jeg har fått et helt nytt liv.
|
- halsbrann, som forøvrig er et problem hele familien min sliter med forsvant etter EN (!) dag
- føler meg altfor bra, alltid god samvittighet, vokner frisk, uthvilt og klar for en ny dag - sover 3-4 timer mindre om natten naturlig. (før sov jeg 10 timer dersom jeg ikke hadde på vekkeklokke) - Ikke oppblåst mage - gått ned noen cm rundt livet, foreløpig ikke gått ned noen kg men som Nille og flere andre her inne har påpekt har jeg heller ikke spist optimalt så jeg prøver å gjøre noe med det. (allikevell har jeg oppnådd alt dette) Hvorfor har ikke noen fortalt meg om lavkarbo før ? :) |
|
har kjørt høyfetti ca 3 måneder nå. har opplevd mye av de samme endringene som dere nevner. lurer på hvor lang tid det tar før kroppen\ huden stabiliserer seg? Har hatt flere omganger hvor jeg har flassa som en gal, først i hodebunnen, så på kroppen og så mange ganger i ansiktet. Ny fin hud under men så er det på`n igjen.....
|
Sitat:
|
Skrubber litt hver dag, akkurat nå er det haka og under venstre øye det går for seg. blir jo sikkert fint til slutt. men kunne kanskje gitt seg snart?
|
Aiai! Dette er en tråd etter mitt hjerte :D
|
Sitat:
Signerer denne :_punk: |
Sitat:
|
Vet ikke om det er kostholdsrelatert ettersom det begynte i forrige uke og jeg har holdt på siden februar. Men håper det gir seg snart
|
Sitat:
|
Hei
Jeg har holdt på med lavkarbo/lindberg i ca to uker nå, og dette SKAL jeg gjøre livet ut. Rett og slett min livstil heretter. Jeg er myyye mer opplagt allerede, og den sultfølelsen/suget er borte. Jeg veier meg ikke, for har ikke vekt, men har målt meg rundt mage, rumpe og lår. For jeg aner ikke hvor mange kg jeg KAN gå ned, kanskje 3-4kg er min trivselsvekt? Det får vi se på...
|
Sitat:
Flott innlegg! Jeg er enig i det meste der :) Kjenner meg igjen der, får mer hangover av å spise snop enn å drikke alkohol, er helt død og føler meg jævlig to dager etter "snopedagen". :p |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33. |