Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Ha en god 1.Mai alle sammen (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12784)

Traxior 01-05-07 13:20

Ha en god 1.Mai alle sammen

Som arbeider og fagforeningsidiot, så ville jeg benytte sjansen til å kunne ønske alle her inne en god 1.Mai. Pris hva dere har fått, og minn alle de som har stått på for oss i tidligere år.

Grethe B 01-05-07 13:25

Sv: Ha en god 1.Mai alle sammen

Ha en nydelig 1.mai du også!!:)

chili 01-05-07 22:47

... her var det ikke mange som slang seg på!

Fortsatt god fest! .. får jeg si, da. :D

Carisma 01-05-07 23:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Traxior (Innlegg 269195)
Som arbeider og fagforeningsidiot, så ville jeg benytte sjansen til å kunne ønske alle her inne en god 1.Mai. Pris hva dere har fått, og minn alle de som har stått på for oss i tidligere år.

Som odelsjente er det skjellsord jeg hører! :D Nå er det noen år siden jeg bodde på gården, og kommer ikke til å overta, men for meg vil alltid 1. mai være en dag du skal kjøre på jordet eller på andre måter vise avstanden til arbeiderne.. fikk det inn fra besteforeldra.. :o

chili 01-05-07 23:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 269516)
Som odelsjente er det skjellsord jeg hører! :D Nå er det noen år siden jeg bodde på gården, og kommer ikke til å overta, men for meg vil alltid 1. mai være en dag du skal kjøre på jordet eller på andre måter vise avstanden til arbeiderne.. fikk det inn fra besteforeldra.. :o

:confused: Nå henger jeg ikke med... Er bønder uten fagorganisasjon..? :rolleyes:

Ellerer du den eneste som tør å innrømme at du 1: ikke jobber , 2: var ute i hagen og vannet blomster i steden for å gå på jobben i dag.

ps: jeg har gått i tog i dag... (Gratis trim OG fin brunfarge på kjøpet.)

Manina 01-05-07 23:56

Ja, bønder er kjent for det...:p

God første mai! Ja, det som er igjen av den. :)

Carisma 02-05-07 00:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av chili (Innlegg 269520)
:confused: Nå henger jeg ikke med... Er bønder uten fagorganisasjon..? :rolleyes:

Så absolutt. En av mange "goder" bønder ikke har. I tillegg til faste arbeidstider, et innbringende og respektert yrke mm... :)
I tillegg skulle man vel fra gammelt av skille mer enn i dag mellom bønder og arbiedere. Og å feire 1. mai var ikke noe bønder gjorde, siden det er arbeiderens dag. Nå i dag er skillene mye mer flytende siden de fleste må ta seg arbeid ved siden av for å ha råd til å drive en gård, men jeg tviler på du fant mange av de i noe tog :rolleyes:

Solan 04-05-07 23:03

Er en stund siden jeg gikk i tog i Oslo (vel, var med og arrangerte) under parolen "Verneplikt er Slaveri". Jeg og en gjeng med totalnektere og annet vettugt pakk klarte å klemme oss inn mellom NKP og Blitz, og hadde 1. mai-togets desidert største banner. De utskremte vernepliktige langs som stod enkelte steder langs løypa satte tydelig pris på parolen.

chili 05-05-07 13:08

Stilig, Solan! Bra sted å skvise seg inn i mellom også... :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.