![]() |
Ketolyse og fettlever
Får man ikke en enomt stor fettlever av ketolysekuren? Siden man spiser så mye fett tenker jeg?
|
Sv: Ketolyse og fettlever
Har ikke kompetanse på området, men leververdiene mine blir stadig bedre, det samme gjør kolesterolnivået. Legen min, som jeg er hos 1 gang i uka, er svært fornøyd og sier at jeg bare skal stå på videre, sjøl om han er forferdet over mengden fett jeg inntar. Han sier det strider mot alt han har lært, men han ser at det er bra for meg, og da er det det han forholder seg til, ikke teorier.
Lykke til videre, spør legen om du er i tvil:) |
For en fornuftig lege du har, som støtter deg når han ser det er bra for deg, isteden for å tviholde på skolelærdommen. Honnør til han :)
|
Ja, jeg er utrolig fornøyd! Til å begynne med var jeg hos ham 2 ganger per uke, både for å holde fokus og få hjelp/støtte. Vi har stående avtale om at jeg bare kan sette meg på venterommet, uten avtale, om jeg kommer i "akutt nød" for behov for å veie meg eller prate :) Nå er jeg der 1 gang i uka, og er veldig glad for at han evner å se vekk fra alle "bøkene" - og offentlig helsepolitikk (Statens ernæringsråd) som har ført til at jeg sakte men sikkert spiste meg inn i en alvorlig overvekt.
mvh meg |
Wow! For en fantastisk lege! Du er heldig, BiB :)
|
Sitat:
Spiser du derimot masse karber OG mye fett, - da blir det straks noe annet. Jeg har stort sett levd lavkarbo med høyt fettinntak siden 1982 og mine leververdier er også helt perfekte. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Det var en runde på dette temaet i forumet også i februar, bl a med link til en ekstern artikkel.
|
Hva blir leververdiene målt i:confused:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14. |