![]() |
Sjokoladeskum
Her er ikke annet søtt enn det som finnes i sjokoladen. Dette er godis!
Sjokoladeskum · 150 g kokesjokolade smeltes i vannbad · 1 egg · 2 eggeplommer røres i. · 2 eggehviter piskes stive · 3 dl fløte vispes Bland alt forsiktig. Avkjøles. Lages dagen før. |
Går det an å lage denne på 75% sjokolade?
Ser jo himmelsk ut..:D |
Sitat:
|
Sitat:
Bruker alltid mikroen til å smeltet sjokolade i. Og smør. Men sjokoladeskum? Det høres virkelig godt ut, blir det en slags sjokolademousse? Skal det spises i skål? |
Sitat:
Sitat:
Tenk deg den med pisket krem til da :eek: |
Sitat:
Lager av og til Atkins sjokoladefromasj, men denne høres enda bedre ut! Jeg tror jeg begynner å bli forelsket i Guro, hun legger jo ut så mye digg!! :p |
Sitat:
|
:rodme:
Jeg regner med at det meste av sjokolade går. Det står tilsvarende oppskrift på 70% kokesjokoladen (Ultra), så så langt går det hverfall bra. Den blir jo mindre søt jo mindre søt sjokoladen er da. Det er sjokolade mousse - jeg er bare så dårlig til å skrive sånne vanskelige ord. Jeg helder den i porsjonsskåler før jeg setter i kjøleskapet. Pen om den pyntes med sitrommelisse og kanskje jorbær. |
Hm tror nesten jeg må lage det idag hehe. :sikle:
Har lyst å lage den med Cavalier melkesjokolade, men sitter vel på do hele kvelden da hehehehe. Kan jo prøve.... :hjelp: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33. |