![]() |
Kreft av proteiner
Ja, det står i Norsk Ukeblad nummer 25 (2007), de som ikke abonnerer får kjøpt det fra 18. juni. Slik står det på side 22:
Kreft av proteiner De senere årene har mange prøvd seg med proteinrike dietter. Dette kan imidlertid øke risikoen for kreft, ifølge en ny undersøkese om er publisert i det anerkjente tidsskriftet American Journal of Clinical Nutrition. I Norge anbefaler de statlige myndighetene at vi spiser 50 gram om dagen. Imidlertid får vi i oss i gjennomsnitt 74 gram, skriver mozon.no. Ernæringsfysiolog Hanna Hånes anbefaler derfor at vi spiser mindre kjøtt og mer grønnsaker i det daglige. |
Sv: Kreft av proteiner
Og neste uke får man kreft av å se på tv... eller spise erter... eller noe annet.
Uten å ha lest selve forsøket og hvordan det er gjennomført så tror jeg i grunn det er gjennomført like dårlig som en rekke andre undersøkelser når det gjelder mat. Har du noen link til selve forsøket? |
Undersøkelsen er ikke akkurat "ny" da. Og det ryktes at den ble betalt av en eller annen rik vegetarianer !
Leste nettopp en artikkel fra et annet legetidsskrift - Cancer Science - som fortalte det motsatte. Snodig ! http://www.medicalnewstoday.com/medi...=73040&nfid=nl Sitat:
|
Jeg tviler på at de har belegg for å trekke den slutningen. Det er vel typisk å bruke homocystein som en markør for kreft, og siden kjøtt inneholder mye homocystein legges skylda på kjøttet. Så enkelt er det dessverre ikke.
|
Nei, det stod selvfølgelig ikke noen link til forsøket :rolleyes: Og jeg spiser masse proteiner og har det fint!! :D Lurer på hvem som har betalt for dette "forsøket"....
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:54. |