![]() |
Ketolyse og søvn.
Hei!
Jeg har opplevd en dramatisk bedring av søvn-kvaliteten etter at jeg kom i ketose. Før våknet jeg ofte om natta med problemer med å sovne igjen, eller jeg våkent grytidlig i 4-5 tida og fikk ikke sove igjen. Etter at jeg kom i ketose legger jeg meg i 11-12 tida, som før, og sover til jeg våkner i 6-7 tiden. Jeg er ikke sliten før i 21-22 tiden om kvelden, da er det uansett på tide å kuuul'n ned. Tilfeldig? eller sammenheng med kostholdet? Noen andre som har erfart det samme? |
Sv: Ketolyse og søvn.
Jeg har faktisk opplevd det helt motsatte.
Har sovi dårlig i de to dagene jeg nå har vært i ketose. Ligger urolig, våkner flere ganger i løpet av natt og i natt fikk jeg kramper i begge beina. Mulig dette er et tilfeldig sammentreff, men kroppen går jo igjennom mye forandringer nå, så jeg soler på at formen bedrer seg etterhvert:) |
Sitat:
Håper det ordner seg snart for deg Mila! |
Satser på det:)
|
Håper dette stemmer for meg også. Jeg startet på mandag. Jeg har problemer om natta (har hatt det i mange måneder). Våkner, og det tar lang tid før jeg sovner igjen. I vinter holdt jeg på å bli gal!
Så om dette bedrer nattesøvnen min, så blir jeg veldig glad! :D |
Her har også nattesøvnen forbedret seg, nesten så mye at det er problematisk.
For etter jeg kom i ketose har jeg vært trøtt omtrent hele tiden og vil bare sove. Men det går forhåpentligvis over, har vært i ketose en uke nå. :) Milla81: Tar du kosttilskuddet som er anbefalt? Tror det er kalium som skal hjelpe mot leggkramper. |
Sitat:
Jeg var også ganske urolig om natta før, men nå er det ingen søvnproblemer - bortsett fra hvis det er kjempevarmt, da! ;) (Men det er jo ikke akkurat ketosen sin skyld, stakkars :p) |
Sitat:
Hadde ikke boken for hånd. |
Vi prøver jo bare å hjelpe hverandre, vet du! ;)
|
Det står i boken at de fleste opplever bedre nattesøvn, ja.
|
Dette kan jeg stemme i! Jeg sover så godt, at jeg har begynt å slå av vekkerklokka til sambo i søvne:lol:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19. |