![]() |
Kryddermuffins
Her kommer jeg igjen med en ny variant boller/muffins - håper de vil falle i smak:
Krydderboller 6 egg 300 gr smøreost (First Price el.lign) 6 tsk johannesbrødkj. (JB) 2 tsk bakepulver 1 tsk kanel 1 tsk kardemomme ½ tsk malt nellike 60 gr linfrø 150 gr reven gulost Egg og smøreost piskes godt. Tilsett ca. 6 ts JB og pisk til massen begynner å tykne. Linfrø, bakepulver og krydder blandes og tilsettes. Når massen synes tykk nok tilsettes reven gulost. Fordeles i 6 store amerikanske muffinsforme eller 12 små. Bakes ved 175 grader – tid avhengig av ovn og muffinsstørrelse. |
Sv: Kryddermuffins
Beklager - liten skrivefeil:
150 gr smøreost (IKKE 300 gr.) Hele oppskriften inneholder 300 gr ost tilsammen. |
Høres lekkert ut, utenom osten. Må det være gulost i? Ser for meg litt sånn krydderkake-greier med gulost. :lol:
|
Jeg valgte å kalle dem kryddermuffins fordi jeg kom så mye krydder i disse. Du kan også kalle dem ostemuffins og kansje heller komme tørket oregano og basilikum i (som i ziggylapper).
Jeg har ikke prøvd oppskriften med 300 gr smøreost. 150 gr reven ost rommer temmelig mye og danner volum og konsistens. Det er egentlig bare å prøve seg frem med oppskriften. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:53. |