![]() |
Ett leende förlänger livet
Jag har samlat några citat för att ha som "pluggbitar" i mina böcker. Kanske är det roligt på norska också?
Peter O' Toole, 74, enligt Expressen: "Min enda motion består i att följa kistor med döda vänner som levde nyttigt". ./. Av allt vin är den irländska spriten bäst. - Peter den Store Det sägs att man blir vad man äter. Men vem vill bli en morot? - Olle Lundberg ./. Hellre en lus i kålen, än inget kött alls. - Ordspråk ./. Om man äter en biff om dagen i 1200 månader så blir man 100 år. ./. Menar du att jag måste banta? Då svälter jag hellre ihjäl! Okänt ursprung ./. Det är de utpräglade egoisternas natur, att de kan sätta eld på ett hus bara för att steka sina ägg. - Francis Bacon ./. Döda mig hellre med gift än med socker. /Arabiskt ordspråk ./. Efter fyra drinkar förvandlas min man till en motbjudande best. Efter den femte tuppar jag av helt och hållet. ./. Han hade läst så mycket om fettets skadeverkningar att han slutat upp med att läsa. ./. Han som först åt ett ostron var en modig man. /Swift ./. I flera dagar levde vi uteslutande på mat och vatten. /Hemingway ./. Ingen blir en bra läkare, innan han fyllt en kyrkogård. ./. "CSN - om du bestämt dig för att inte bli fet." - Studenttidningen IQ Vägvisaren. ./. Om man skickar iväg en semla i rymden så förlorar den inte bara sin grädde utan även en del av sin massa. - Okänd ./. Potatisen besjöngs en gång som Nordens druva. Förklaringen var att man använde brännvinspannan som vinpress. - Fritt efter Hagdahl ./. Mat kan utplåna många dödliga sjukdomar, inte minst hunger och törst. - Fritt efter Hagdahl ./. Alla talar om hur mycket jag dricker, men ingen talar om hur törstig jag är. - Uttalat av en gammal svensk general ./. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic ./. Ät fisk - bli frisk (Affären stängd p.g.a. sjukdom) - Skylt på dörren till mindre affär i Gnesta ./. Extra mört kött. Vi hänger själv i butiken - I fönster på en mataffär ./. Djur är märkliga. Hunden ser upp till dig. Katten ser ner på dig. Bara grisen ser på dig som en jämlike. - Winston Churchill ./. Pasienten skal avholde seg fra alle former for seksuell aktivitet til jeg kan ta i mot henne. - Norskt läkarråd ./. Gud är klok. Han har skapat kon för att vi ska kunna äta gräs. ./. Det kan aldrig bli för mycket av det goda, sa GI-experten, hällde fruktsocker på honungen. - fritt efter vägklotter ./. Jag dricker för att göra andra människor mer intressanta. - George Jean Nathan ./. Om skägg vore tecken på lärdom, skulle getabocken vara professor. - Amerikanskt ordspråk ./. Du blir inte grön av grönsaker och du blir inte fet av fett. - Christer Enkvist, läkare Trevlig midsommar! Sten Sture |
Sv: Ett leende förlänger livet
hahaha :)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35. |