![]() |
Hva er best som bunn i ostekake?
Er det best med malte mandler/valnøtter blandet med smeltet smør, eller knuste cavalier kanelkjeks blandet med smeltet smør?
Jeg har en pakke med kjeks, men må kanskje ha to? |
Sv: Hva er best som bunn i ostekake?
viss du har en kjekspakke, så vær obs på karbene da :) men du kan sikkert også blande kjeksene med mandler. Det får kanskje også ned karbene litt... (sånn type halvt-om-halvt)
|
Sitat:
|
Hvilken kjeks var dette? :o
Hvor kjøpte du den? |
synes det er best å lage bunn av malte nøtter som mel til rullekake/sukkerbunn.
Da blir det ikke så hardt og mindre karber enn bare nøtter. |
Sitat:
|
Har prøvd flere forskjellige variasjoner av malte nøtter. 100 gran mandler + 100 gram av enten valnøtter eller hasselnøtter er godt. Macadamianøttbunn er også godt. Søk utvidet søk på *ostekake* og "Nille" under "oppskrifter" - så finner du en del forslag.....
|
Angående sukkeralkoholer virker det som om folk generelt her på forumet tror det er fritt frem med disse. Er desverre slik at sukkeralkoholer bare er bra for munnen, da de i fordøyelsessystemet brytes ned til... *trommevirvel* sukker.
F.eks. "sukkerfri" Fisherman's Friend som inneholder 91g sorbitol per 100g (pluss noe mentol) inneholder faktisk 97g karbohydrater per 100g. Generelt vil alle søtningsstoffer som slutter på -ol (sorbitol, mentol, maltitol, osv.) gi nøyaktig samme effekt på kroppen som å spise samme mengde sukker. =( |
Sitat:
|
Jeg bruker denne bunnen, men den skal stekes!
|
Denne tråden er opprinnelig fra 2007!;)
Eller ville jeg si at slike kjeks kanskje ikke inneholder sukker, men karber kommer fra så mange steder, mel feks!!;) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14. |