![]() |
Bacon og olje
Etter jeg spiste egg og bacon til lunch leste jeg jo at det var druesukker i den...
Har dette ødelagt hele starten på dietten? Hvem bacon er helt grei å spise, uten tilsatt sukker/søtningsmiddler.. Jeg har 2 kg med svenske bacon i frysa liggende. Hvem olje smaker minst.. Jeg liker altså ikke oljer pga smaken, Så hvem olje smaker minst og som kan brukes til å steke med og bruke til salat?? |
Hei
Jeg tror det står på Bacon pk, hvis det er druesukker idet.Jeg har også kjøpt i Sverige og det står ikke noe om druesukker på dem. Ellers så kan jeg anbefale Avokadoolje til salater. Eller en kaldresset jomfru olivenolje, mange typer. Rocchi-Extra Virgin Olive Oil feks eller en annen. Husker ikke navnet, men en litt høy firkantet flaske- Extra Virgin. Lykke til :) |
Sv: Bacon og olje
Sitat:
Står det ikke på pakken hvor mye karbo baconet inneholder? Ellers så anbefaler jeg å bruke meierismør å steke med. |
Rapsolje til steking, mct til salater. Den sistnevnte smaker ingenting..
|
Til steking bruker jeg så og si aldri oljer, kun meierismør (og av og til kokosfett).
|
Sitat:
|
Jeg liker ikke prisen jeg da.. Heller rapsolje til 40 kroner. Funker helt utmerket til det meste.
|
Når det gjelder bacon, er det overraskende få typer som ikke inneholder sukker, druesukker e.l. Av de som har innholdsdeklarasjon er det faktisk bare First Price-baconet som ikke inneholder slike ting. Og det er billig og like bra som annet bacon. Men dette har kanskje ikke noe å si? Jeg bare syns det er unødvendig med sukker i bacon, så jeg valgte billig-baconet, og syns det er vel så bra.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45. |