Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Hvis du vant 2 millioner? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=13876)

Tussa 19-07-07 15:50

Hvis du vant 2 millioner?

Hva ville du brukt pengene på?

mofe 19-07-07 16:01

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

Betalt ned all gjeld, tatt førerkort og kjøpt en bil, kjøpt ny pc og tv, kjøpt digitalt speilreflekskamera, kjøpt en haug med klær og noen sko i et billig europeisk land, donert bort noen titusener til et prosjekt for gatebarn i Brasil (som er drevet av noen jeg kjenner), reist og besøkt dem etterpå, tatt meg en tur til Australia og New Zealand - så reist hjem igjen og kjøpt meg et hus!

Summer 19-07-07 16:04

Kjøpt hus. (Og donert litt til en god sak.)

Tussa 19-07-07 16:05

Jeg ville kjøpt meg en terasseleilighet. :D

Uten noe lån selvsagt. De koster flesk her jeg bor. *drømmer*

Anne 19-07-07 16:06

Kjedelig kanskje, men...ihvertfall kvittet meg med litt gjeld.

3 voksne unger, som sikkert hadde fått en liten pott hver.

Så hadde jeg tatt med ei venninne på lang ferie(tatt perm et par mnd) rundt omkring i verden, (hvis ikke sambo vil)

Tatt øyeoperasjon.

Trolig solgt huset og satset på leilighet i Oslo( som er dyrere enn det vi trolig får for huset her)

Vet ikke hvor langt 2 mill rekker jeg, men resten kan stå på konto til litt ymse:p

Gerd 19-07-07 17:28

Kvittet meg med gjeld.... Og da hadde det nok ikke vært igjen mye til annet... ;) Resten skulle i vertfall ungene fått :D

Lemen 19-07-07 17:36

Betalt ned studielån og billån også ville jeg bygd et litt større hus en jeg har tenkt til. Så ville jeg nok tatt meg en lang ferie på en solfylt plass. :)

Iset 19-07-07 17:48

Jeg ville betalt ned all gjeld og så kjøpt et hus litt mer sentralt enn det vi har råd til nå. Ny bil hadde vi også kjøpt, og reist på en ferie om det ble mer penger igjen.

Veggpryd 19-07-07 18:25

Jeg ville kjøpt et hus, pusset det opp og solgt det.
Så ville jeg kjøpt enda et hus til, pusset det opp og solgt det.
Så ville jeg startet egen eiendoms-business. *drømme* :D.

Georgine 19-07-07 18:26

Pusset opp badet, kjøpt meg bil, tatt øyeoperasjon, spandert tur på søster og alle ungene våre, pusset opp kjøkkenet til søster og satt resten på konto.

jeef-micro 19-07-07 18:42

først hadde jeg betalt lånet mitt, jeg hadde pusset opp badet og kjøpt meg bil. resten av den 1. millionen hadde jeg satt inn på sparekonto til ny leilighet/hus når jeg er ferdig på skolen. den andre millionen hadde jeg gitt til søsteren min, så hun har hatt startkapital nå som hun akkurat har blitt alenemor

Hyper 20-07-07 01:55

Jeg hadde betalt ned lånet mitt...
Så ville jeg shoppa klær og stæsj for en 10-20 tusen.....Bare gått berserk...Kanskje i London...Eller Køben....

Så ville jeg investert i en leilighet...med veranda!!......

OG tatt med meg min kjære på ferie.....

Men 2 millioner.....Hmm..spørs hvor langt de hadde strukket til..
Har fryktelig lyst på digitalt speilreflekskamera..
Det går vel under "å gå berserk" lenger oppe her;)

Siljevanilje 20-07-07 09:03

jeg hadde først å fremst tatt meg med til alle verdens leger for å finne ut noe mer. ( noen må jo ha svar)
så betalt ned lånet. helst til mammen og pappen og
også dratt på et par fine ferier, enten med mann eller familie.

Thorwald 20-07-07 09:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tussa (Innlegg 308248)

Jeg ville puttet pengene i fond. Helst i de områdene av verden som er underutviklet. Slik som Brazil, India, Russland, Afrika, Asia, Kina etc. Dette for å bedrive aktiv "uhjelp". Not aid, but trade.

Forutsetningene for fondene måtte være at de var:
a) Miljøvennlige
b) Behandlet alle mennesker med respekt. Både kunder og ansatte.
c) Var en positiv tilvekst til planeten, utfra mitt syn om at vi skal hjelpe hverandre opp og frem, i steden for å trykke hverandre ned og bort.

Så ville jeg muligens spandert på meg en ny bremsehendel til bakbremsa på mopeden min. Ikke fordi det er så nødvendig, men det ville jo gitt meg den etterlengtende følesen av å meske meg med unødvendig luksus... ;-p

Aline 20-07-07 12:11

Jeg hopper på materialismens vogn igjen...

Med to millioner.

Betalt studielån og leilighetslån.
Solgt leiligheten og kjøpt en litt større en. (kanskje tilogmed med ett soverom ;))

Så ville jeg betalt foreldrenes lån og reist med min kjære!!

Bulldog 20-07-07 12:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tussa (Innlegg 308248)

Kokosboller!

Monen 20-07-07 12:59

Jeg ville brukt det på å betale ned gjeld! Etter det er det ikke så fryktelig mye igjen, men jeg ville gitt bort noe til både min og mannens familie, og tatt en skikkelig ferietur. (Skikkelig spesielle ønsker jeg har ser jeg..)

Hadde det derimot vært 10 mill, så skulle jeg tillatt meg selv å gå litt mer berserk ;)

kristih 20-07-07 13:05

Sitat:

spandert tur på søster og alle ungene våre, pusset opp kjøkkenet til søster og satt resten på konto
Er det rart at jeg elsker deg???

Nille 20-07-07 20:07

Min/vår og sønns gjeld nedbetalt .... og *vips* så var det tomt !

Tussa 20-07-07 20:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bulldog (Innlegg 308656)
Kokosboller!

http://babyprat.com/images/smilies/fnis.gif

Hyper 21-07-07 12:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Thorwald (Innlegg 308568)
Jeg ville puttet pengene i fond. Helst i de områdene av verden som er underutviklet. Slik som Brazil, India, Russland, Afrika, Asia, Kina etc. Dette for å bedrive aktiv "uhjelp". Not aid, but trade.

Forutsetningene for fondene måtte være at de var:
a) Miljøvennlige
b) Behandlet alle mennesker med respekt. Både kunder og ansatte.
c) Var en positiv tilvekst til planeten, utfra mitt syn om at vi skal hjelpe hverandre opp og frem, i steden for å trykke hverandre ned og bort.

Så ville jeg muligens spandert på meg en ny bremsehendel til bakbremsa på mopeden min. Ikke fordi det er så nødvendig, men det ville jo gitt meg den etterlengtende følesen av å meske meg med unødvendig luksus... ;-p

Og nå følte jeg meg veeeldig materialistisk...:o

01jun07 21-07-07 13:23

2 Mill? det er jo ikke så vanvittig mye.. men hadde nok tatt meg ferie, har ikke råd til det nå, så hadde jeg besøkt venner og familie..

Hadde vel bytta ut bilen.. ikke det at jeg har behov for det, men mistenker at det er lurt å gjøre det snart.. hadde vel kjøpt en til rundt 100 000. så tror jeg nok jeg ville kjøpt hus/leilighet en plass i nærheten her..

Resten hadde jeg nok ville brukt på aksjemarkedet.. Pengene jeg hadde igjen, (rundt 2-3 hundre tusen) ville jo vært ren bonus, ikke noe jeg TRENGER, så kunne jo satset noe på noe "trygt", og litt på noe høyrisiko..

Når jeg DA hadde tjent meg rik kunne jeg hjelpt til med investeringer for fattige og trengende.. :)

Tussa 21-07-07 13:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 01jun07 (Innlegg 308986)
2 Mill? det er jo ikke så vanvittig mye..

For meg er det vanvittig mye. 2 millioner liksom! 2 millioner som jeg ikke har i dag. Mye. :ja:

Thorwald 22-07-07 00:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Hyper (Innlegg 308959)
Og nå følte jeg meg veeeldig materialistisk...:o

Det var aldri min mening å bringe frem vonde følelser hos noen. Tvert i mot.

Men du får kanskje tygge litt på den følelsen, og vekte den mot din fornuft. Så får du navigere ut i fra det. For det som er rett for den ene, er jo ikke nødvendigvis rett for den andre. Og jeg vet jo ikke om dine følelser angående dette var vonde eller gode. Men det er ikke for sent å korrigere sin kurs, basert på hvordan du ønsker å føle deg i fremtiden. Men uansett hvordan dette henger sammen, og hva du måtte gjøre, ønsker jeg deg lykke til videre på ferden!

Det viktigste er jo i grunnen at man ikke er bevisstløs i forhold til de valgene man tar. :)

Mila 22-07-07 00:45

Betale studielåndriten.. og kjøpt hus.. thats it.. kanskje en ferie

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:36.