Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Kan det være sant? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14150)

tullann 09-08-07 20:30

Kan det være sant?

jeg fikk det jeg hadde bestilt gjennom ketose sia idag, prøvde en stix, og hadde utslag på rosa som det står 10 under. Er jeg virkelig i ketose uten å ha starta skikkelig. har jo bare droppa det jeg tippa det var mye karber i jeg.

Herregud det var isåfall motiverende.

Hvor ofte bruker dere stixen for å sjekke?

Nille 09-08-07 20:38

Sv: Kan det være sant???

:ja: har du utslag er du i ketose. Kjekt ! :D
Du bør ikke måle så ofte - hvor ofte velger du selv. Noen måler hver dag, men det er helt unødvendig. Max en gang pr uke syns jeg.

tullann 09-08-07 20:40

Å HERREGUUUUUUUUUUUUUUUD!!!!!

DET var motiverende det.

Åhh... det er så greit å ha dere her folkens. Dere kommer til å se masse til meg.hihi

Tusta85 09-08-07 21:04

Jeg målte hver dag i starten. Nå har jeg ikke sjekka på flere uker. Fordi jeg ikke trenger å se det. Jeg merker på kroppen min om jeg går ned i vekt eller ikke.
Det var en nødvendighet for meg i starten, men nå er jeg mer avslappet.

Trolla 09-08-07 21:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tullann (Innlegg 317750)
jeg fikk det jeg hadde bestilt gjennom ketose sia idag, prøvde en stix, og hadde utslag på rosa som det står 10 under. Er jeg virkelig i ketose uten å ha starta skikkelig. har jo bare droppa det jeg tippa det var mye karber i jeg.

Herregud det var isåfall motiverende.

Hvor ofte bruker dere stixen for å sjekke?

Så flott da ;) , Jeg måler nesten hver dag, synes det er tryggt og godt å han kontroll på det der. Man gjør vel det som føles best for en selv tenker jeg.

Smula 10-08-07 09:04

Jeg måler ikke lenger, jeg.
Da boksen var tom, gadd jeg ikke å bestille en ny, det går jo nedover likevel. I begynnelsen var jeg fanatisk opptatt av de stixene og målte flere ganger om dagen, som alle andre.

tullann 10-08-07 23:37

måtte jo bare måle idag også. mørke rosa...... iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaa

Lindabtn 11-08-07 01:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tullann (Innlegg 318312)
måtte jo bare måle idag også. mørke rosa...... iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaaa

Det betyr ikke noe om den er mørk rosa, betyr bare at du drikker for lite vann, og det må du gjøre noe med, masse vann er viktig. Så lenge det er utslag er du i ketose, men det kommer du sikkert til å høre fra maaange andre oxo

Nille 11-08-07 18:51

Sv: Kan det være sant?

Yes :ja:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yours truly
VIL JEG GÅ FORTERE NED I VEKT OM STIX’EN VISER MØRK LILLA HELE TIDEN ?
Nei, Hvis du har mørk lilla stix hele tiden er det heller et tegn på dehydrering, - urinen er for konsentrert. Du må drikke mer vann for å tynne den ut og for å skylle ut nyrene.
Leveren produserer ketoner fra kroppsfett, fettet du spiser og fra alkohol. Ketostix’en vet ikke hva som er kilden til ketonene. Hvis du for eksempel tester hver dag etter middag, og middagen inneholder en del fett, da vil du alltid ha mørkt utslag på stix’en. Det betyr IKKE at du brenner mer KROPPSfett.

Stix’en viser kun hva som skjer i urinen. Ketose skjer i blodet og i kroppsvevet. Om du har lys rosa utslag , så er du i ketose, og det forbrennes fett. Ikke heng deg opp i stixen, de er kun en indikator, ingenting annet. Det finnes ikke mild eller sterk ketose slik mange tror ! Og fargen på stix’en viser ikke grad av ketose, men mengden ketoner i urinen.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.