![]() |
Tandoorisaus
Noen som har oppskrift på en tandoorisaus? Kan jo ikke bruke pose lenger :p
|
Sv: Tandoorisaus
1 boks creme fraiche
2 ts Rajah Tandoori Curry paste (eller evt. Tikka Curry Paste, den er og god) 1 ts Garam masala pulver (indisk krydder) Blandes godt og helles over og røres inn |
Nammi!!:d
|
Sitat:
|
Sitat:
Tidligere (før lavkarbo) brukte jeg masse både indiske og thai curry paste, men fant ut til min forskrekkelse(!) at veldig mye av dette inneholder sukker. Sukker er det også i de aller fleste glass med opphakka hvitløk, opphakka ingefær, opphakka rød chili, og pitleman (uttrykk for innvidde) er det ikke sukker også i opphakka koriander! Det er ingen dum ide å se hva som er innholdet i garam masala heller... noen blandinger inneholder sukker... men det er nok kanskje i så små mengder at det ikke gjør noe... Siden eurodiett-disiplene ikke hiver seg hemningløst over fett... det går veldig bra å bruke youhurt i stedet for creme fraiche:) Nå blei eg solten og... :) |
Godt med kyllingbiter,løk,paprika,squash,sopp...ta det du har lyst på.:)
|
Jeg bruker:
curry paste creme fraiche kokos melk(sil av slik at du får kun "kremen") litt salt litt splenda :D |
Raija er uten sukker :D
Oppskrifta til Nille er også god i tyrkisk yoghurt. Denne blandinga kan man marinere kylling i natta over. Nam! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53. |