![]() |
Pannekakejern
Jeg har problemer med å snu disse frokostpannekakene. Banner hver gang. :p
I dag var jeg å kjøpte ett pannekakejern på Jernia. Jeg er veldig spent på om dette fungerer på frokostpannekakene. Jeg skal prøve å få laget i kveld, så da får dere referat. ;) |
Sv: Pannekakejern
Venter i spenning.
Viste ikke at det fantes pannekakejern - hva koster en slik? |
Spennende!:)
Jeg så en Jernia-reklame på TV nå for ikke så lenge siden om bl.a. pannekakejern, tror det var 500-600 kroner. Men når det gjelder sånn frokostpannekake, så pleier jeg helle hele røra i stekepanna, slå ned varmen til 3, setter på lokk, og etter ca 8-10 minutter så er kaka tørr på toppen (kjenner etter med fingern),- da er den ferdig. Gidder ikke prøve å snu den engang, vet jo hvordan det går... |
Sitat:
|
Sitat:
Blir den god når du ikke snur den da? |
Å sier du det...bare eggerøre, nei da blir det ikke god pannekake nei.
Oppskriften jeg bruker er som følger: (skal forsøke å ta det på husken..) 2 egg 150 gr. cottage cheese 10-15 gr. glutenmel 10-15 gr. ketolyse bakemix 3 ss. rapsolje 1 dæsj kanel 1 dæsj fl.suketter Wrooom med stavmikser, og rett i panna:p |
Sitat:
|
Nå går jeg på Ketolyse kur, og kan kanskje ikke bruke glutenmel?? :confused:
|
Du kan jo lage flere små pannekaker, så blir de lettere å snu.
Før pleide jeg å steke 3 minipannekaker i slengen i pannen. Nå gidder jeg ikke det, for det tar jo mer tid, så lager bare en stor pannekake.. Og det blir ikke eggerøre når jeg skal snu den. Hender den revner i to, men det gjør jo ikke noe. |
Sitat:
Nå har jeg testet ut jernet, og etter at jeg fikk øvd meg litt, så ble det bra. Fine pannekaker! Enklere enn med steikepanne i hvertfall! Kan tenke meg denne er flott når du skal steke vanlige pannekaker. |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:57. |