![]() |
Hva er egentlig medisterfarse?
Har sjekket på matvarelista her inne, fordi pakningen jeg har kjøpt er dårlig merket. På lista her inne står det oppført medisterdeig, men ikke farse. Kan jeg gå ut i fra at disse har samme innhold? Er litt skeptisk, for det står at kjøttinholdet på den jeg har kjøpt er ca 47 %. Og så står det ca 18 % fett. Det jeg lurer på er selvfølgelig karbeinnholdet som ikke står på.:rolleyes:
Blir veldig glad hvis noen vet, for jeg er på tellern igjen. |
Sv: Hva er egentlig medisterfarse?
Medisterfarse er ferdig spedd medisterdeig, med mel, krydder, melk, vann osv...
Dessverre ikke ideelt for de som ønsker lave karbetall, Nalana:) Har ikke sjekket det, men normalt er det en del mel i farse. |
Hentet denne fra Gilde
http://www.gilde.no/produktoversikt/...kjoettpudding/ Medisterfarse er som regel bare svinekjøtt, og trodde at kjøttpudding var det og, men ikke så viktig. Vil tro karbeinnholdet er omtrent som i farse. Har ofte lagd kjøttpudding av farse jeg ihvertfall....før om åra:p Problemer er jo at 100 gr kjøttpudding eller kaker av farse ikke er så mye... |
Så på farse på butikken sist og det var 5 g karbo pr 100 g. Synes det blir litt for mye.
|
5 gram pr 100 går fint for meg nå. Skal ligge mellom 36 og 72 gram karber for dagen. Lagde farsekaker i dag. Brukte denne farsen og like stor porsjon med vanlig kjøttdeig. De ble veldig gode med masse yndlingskrydderier og løk i.:)
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41. |