![]() |
Ketolyse og diabetes
Er det gjort noen erfaringer med hvorvidt personer med diabetes type 2 kan gå på ketolysekuren?
|
Sv: Ketolyse og diabetes
Jeg fant dette:
http://www.matoghelse.no/index.php?cat=48598&id=431815 Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Det var fint å høre - da skal jeg se om jeg kan rekruttere mamma :)
|
Hva med pcos og glucophage? Jeg går på 850 mg glucophage tre ganger om dagen. Kan jeg fortsatt bruke det eller skal jeg slutte med det? Eller hva? Håper noen kan hjelpe meg :)
|
Sitat:
Det går bra. mange opplever at de kan kutte ned medisindosen når de går på ketogen diett. Men dette må du samordne med legen din. Det går iallefall helt flott å kombinere ! Torkil sier: Sitat:
|
Sitat:
|
Legen har ikke sagt noe om at jeg skal kutte de ut når jeg er i ketose. Derfor jeg ble sånn i tvil. Men tusen takk for svar :)
|
Hei
Man må blott konstatere at det er langt fra alle leger som vet noe om kostindusert ketose :o. Er du i ketose er det bare å legge metformin (Glucophage) på hyllen. Det medfører ingen problemer. :) Vennlig Hilsen Torkil |
Takk Torkil!
Da kan du kanskje svare meg på en annen ting også: jeg har gått på reductil en stund og har heller ikke fått beskjed om å kutte ut det når jeg er i ketose, men den virker litt overflødig. Er den det? |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40. |