![]() |
Muffins!
Har i dag prøvd å gjere litt om på nøtte og ostemuffinsene, og dei blei kjempegode...
226g hassellnøtter 300g cottage cheese 4 egg 1ts bakepulver 1ts splenda 80g smør Av denne røra fekk eg 21 muffinsar Totalt blei det ca 26g karb. Det er da litt meir enn 1 karb. pr muffins... Kjempe gode til frukost, lunsj eller kvelds.... Tenkte det var greit å dele denne med resten av dere.. -6,5kg siden 10.10.07, og 25cm mindre |
Sv: Muffins!!
De så gode ut! Skal prøves!
|
Disse har jeg laget i dag og de ble kjempe gode, ja! Ble mye saftigere enn de andre nøttemuffinsene, synes jeg!:D
|
Namm.DENNE skal prøved :ja:
|
Sv: Muffins!
hvilke former brukte du da?sånne små?
|
høres veldig godt ut !! Kan disse lages uten CC? Hva erstattes det i så fall med? Magen min tåler ikke CC :o
|
Eg har brukt små papirformer til desse..
Det går an å erstatte cc med rømme, men da blir det litt meir karb. Good luck:) |
Steketid og grad?
|
Da har jeg laget nøttemuffinsene dine, sitter her med den første smaksprøven nå! :D NAM!!
Takk for oppskrift! |
Eg bruker det samme som nøtte og ostemuffins!!
|
Eg syns desse blir meir saftige enn dei nøtte- og ostemuffinsane. Syns dei var veldig tørre etter frysing, men desse var like gode etter frysing!!
|
Sitat:
|
Framgangsmåte og steketid er det samme som de andre nøtte og ostemuffinsene....
|
Noen som har prøvd å lage en litt mer kakete variant av disse?
Jeg tenkte oppe i hodet mitt litt mer Splenda og kanskje litt Heistad syltetøy oppi røra. |
kakevariant-det er noe jeg også kunne tenke meg :) venter spent på svaret du får.
|
Var det noen som prøvde ut en kakevariant av denne????
|
Lagde kaker av denne i dag. Tilsatte en god slump kokos i røra, deretter en skje hjemmelagd villbringebærsyltetøy i hver form. Kjempegodt!
Syltetøyet er rørt og ganske flytende, derfor fordelte det seg fint i formene... :-) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47. |