Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Karbohydratomsetningen etter endt kur? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16125)

LMPH 29-11-07 21:40

Karbohydratomsetningen etter endt kur?
 
Hei igjen:p
Dette er bare et teoretisk spørsmål, men lurer likevel: Etter å ha spist lavkarbo i et par-tre år, hvordan vil da karbohydratomsetninga være (vil jeg legg på meg om jeg begynner å spise karbohydrater)? Og hvis ja, hvordan får man "rettet opp" dette?

Takk for svar:)

iren84 29-11-07 22:11

Sv: Karbohydrat
 
Lurer jeg og på:D

Georgine 29-11-07 22:46

Sv: Karbohydrat
 
Jeg legger på meg av karbohydrater om jeg spiser det.

Men det gjorde jeg før jeg gikk over til lavkarbo og... så ingenting er forandret sånn sett.

De fleste som bytter til lavkarbo er karbosensetive i utgangspunktet og bør ikke gå tilbake til det kostholdet de hadde før.

Det blir det samme som å gå på Grete Roede. Om du etter endt kur spiser slik du gjorde før slankekuren vil du legge på deg, det var den maten som gjorde deg overvektig.

Lavkarbo og kosthold for å holde formen er for fremtiden, lavkarbo er ikke en kjapp kur for å så spise det du gjorde før. Men lavkarbo er langt mer enn atkins induksjon eller ketolyse. Holder du deg under 130 karber om dagen lever du lavkarbo og det er plass til mye innenfor de 130.

Nille 29-11-07 22:50

Sv: Karbohydrat
 
Om du har slanket det ved å spise lavkarbo, - og du har nådd målvekt, er det i seg selv et tegn på at din toleranse for karbohydrater er lav, - OG at det er grunnen til at du la på deg i første omgang. Du vil aldri kunne spsie slik du gjorde før uten å legge på deg.

Spiser du veldig lav-karbo noen år, vil kroppen venne seg til det nivået og du vil legge på deg når du øker. Ikke lurt å ligge for lavt forlenge om man har nådd målvekt. Men har du øket karber på riktig måte med en gang målvekt er nådd (5-10 karber pr uke til du ikke tar av mer og ikke legger på deg) kan du sakte venne kroppen til å tåle mer.

Det er derfor bl.a. Atkins sitt opplegg med vedvarende, pre-vedlikehold og vedlikehold (sistnevnte tilsvarer omtrent Lindberg kostlold) er så genialt. I løpet av disse fasene lærer du om hva kroppen til tåler og hvor din tålegrense for karber går. (Ved hjelp av vedvarende stigen).

Vedlikeholder du på denne måten spiser du jo opp til tålegrensen og det er livsstilen din.

SusieBlues 30-11-07 07:46

Sv: Karbohydrat
 
Hvorfor skulle man ønske å spise usunt og få blodsukkersvingninger igjen?
Kroppen min elsker å leve på lavkarbo!
Hjernen min også.

LMPH 30-11-07 11:44

Sv: Karbohydrat
 
Takker for svar :)
Vil bare minne om at dette var et teoretisk spørsmål. Ønsker nemlig ikke å begynne å spise høy-kabo igjen, da jeg er veldig fornøyd med kostholdet mitt nå:)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no