![]() |
Balsamico, Cocosa,Udo og sånn
Har lest herinne at det ikke er lov med Balsamico i induksjonsfasen ettersom den inneholder sukker; vel; på min balsamicoflaske så sier innholdsfortegnelsen at den kun inneholder druemost, vineddik samt sulfider. 3 g karber per serving på 10 ml, disse er da kun fra det naturlige sukkeret i balsamico'en. Vil den da kunne brukes?
Jeg får virkelig brekninger av Cocosa og Udo; MÅ man ta dette eller kan man balansere kostholdet med annet fett? Hva med dextroseinneholdet i krydderet på sånne "butikkgrillkyllinger", kan man spise kyllingen allikevel eller må man fjerne det deilige skinnet? |
Sv: Balsamico, Cocosa,Udo og sånn
Jupp, så masse sukker er i en ss balsamico eller to, hulk, og ja det betyr at det er fy og skam. Ta deg epleeddik eller noe istedenfor.
Cocosa går greit i sauser, faktisk ikke så ille oppi kaffe med fløte(!), du kan ha det som base i sauser. Jeg steker faktisk bare med cocosa for tiden. Udo har jeg ingen erfaring med, bruker det ikke. |
Har du vurdert MCT olje?
Den er smaksløs. Skal vist være noe av det bedre man kan bruke. |
MCT? *blond*
|
Middle Chain Triglycerides? Helsekosten. Spør der, det er det det er 50% av i cocosaen.
|
Hm.
Men TRENGER man dette eller holder det med god kaldpresset olivenolje samt avocado og fikefett som primære fettkilder? |
hva er fikefett:confused::confused:
Ellers, ja og jo. Det er ikke no særlig å steke med! Og andre umettede oljer er ikke no særlig å steke med (les atkins), det er heller farlig. Men om du ikke steker noe som helst så går det jo greit sånn. Om du steker, så bruk smør da! |
Fikefett ja...... det er jo skummelt. Vet du; jeg aner ikke hva jeg tenkte på men det er mulig jeg finner det ut etterhvert...
Olivenolje er strålende å steke i, det er den oljen som beholder sine sunne egenskaper selv ved høye temperaturer; andre oljer bruker jeg ikke. Vel; soyaolje når jeg lager aioli men ellers ikke noe annet. Jeg tror jeg foreløpig styrer unna Cocosa og Udo - ÅHHHH - nå skjønte jeg hva fikefett var - det er FISKEFETT! :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09. |