![]() |
Kan man fryse Ziggylapper?
Hei!
Jeg har akkurat Ziggylapper for første gang og det var en skikkelig opptur! Men, kan Ziggylapper fryses? Hilsen Trinelise |
Sv: Kan man fryse Ziggylapper?
Jepp, kan fryses og tiner fort :)
|
Sitat:
Og neste spørsmål er, hvor lenge holder de seg i kjøpeskapet? :) |
Aner ikke, men 2-3-4 dager kanskje. Jeg pleier lage masse og fryser ned alt jeg. Og etter 30-45 sek. i microen så er de som nylaga :D
|
Sitat:
:) |
Sitat:
For et lettvidt måltid; lag en langpanne med røre, strø på skinke, spekemat eller bacon. Litt løk, paprika eller anna digg. Litt pesto er godt. Strø på litt ost. Stek, del opp og frys. Det blir som en slags fyllt pizza :D Jeg bruker det en del :ja: |
Sitat:
Det hørtes kjempegodt ut! Jeg tror jeg må gå til innkjøp av en mikroovn, de fleste dager går fint med litt planlegging, men dager en har lite tid er det redningen å ha lettvint mat tilgjengelig! :) |
Man trenger ikke microen. Kan varmes i stekeovnen også, dog det tar litt lenger tid. Jeg er veldig glad i microen min ;) Den blir hyppig brukt kan man si :D
|
Sitat:
:) |
Det har ikke jeg tenkt på. Spiser det jeg har lyst på jeg ;) Syns de er gode med rekesalat/skalldyrsalat på... :sikle:
|
smaker de nesten som omelett?
prøvde å lage sånne, men ble litt skuffa, for synes de var som en eggeomelett. så lurer bare på om jeg gjorde noe feil...? |
Sitat:
De smaker nok litt som omelett, det er jo mye egg i røra. Kanskje du kan prøve med litt krydder du liker for å øverdøve eggesmaken. Hilsen Trinelise :) |
Om man vil ha dem søte, så kan en ss kanel funke godt mot omelett-smaken (fungerer godt på frokostpannekakene mine hvertfall), og så har jeg sett en variant med knust kruskakli i (lurer på om det var Gerd sine lapper?), det vil jo jevne ut eggesmaken litt tenker jeg.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:59. |