![]() |
Grønn salat med rømmedressing
Grønn salat med rømmedressing ( 2 pers)
Dressing: 2 dl sætersømme 2 ts natreen/splenda 1-2 ts eddik 1 klype seltin blandes godt. Legg i en salatbolle: Friske, sprø salatblader revet i mindre biter, gjerne flere slag. Rapidsalat, kinakål, crispysalat… Eller hva du enn måtte ønske ;) Hell over dressingen og bland godt. Kjempegodt til spekemat, grillmat, ja det meste :D |
Sv: Grønn salat med rømmedressing
Mmm denne lager jeg alltid til laks, har gjort det i mange år. Nydelig. Søtstoffet er VELDIG viktig oppi. Sløyfet det en gang og det ble virkelig ikke like godt. Elsker rømmesalat. :D
Jeg har forresten ofte tynne agurkskiver oppi også, og mannen liker at jeg tar oppi litt stangselleri (det plukker jeg ut selv, liker det ikke). |
Blir dette helt sånn cremete som disse påleggssalatene som selges?
|
Nei, skikkelig rømme-konsistens, liksom... Dårlig forklart men...:rolleyes:
|
Åja,men det er sikkert det jeg spør om. :p
|
Jepp, klin utover hele salaten, ja :lol: Godt blanda :ja: Men kan jo ha dressingen attåt også :)
|
Sånn (omtrentlig) ser den ut på tallerkenen, iallfall min:
http://www.artoftaste.no/img/0088/042388.jpg |
:klem: Gerd!!!
Hadde glemt denne rømmedressingen jeg!!! Den ER snadder.. Jeg brukte i tillegg å ha en liten dæsj lake fra sylta rødbeter bare for å få en rååååsa farge :lol: Men NÅ har jeg laget salat av en varmrøkt peppermakrell filèt, noen rare salatblader, litt paprika og skivet agurk. Med denne dressingen over det hele ble det himmelsk!!!! Smaker NESTEN som avkokt makrell :p Og varmrøkt makrell er jo stappfull av både fett og proteiner....:sikle: Skal prøve å lage en egen makrell i tomat...... MEN det har vel kanskje du forska på allerede??? :eek: :rolleyes: |
Høres digg ut!;)
Hva slags eddik bruker man....? :o |
Jeg bruker vanlig eddik, sånn 7 %, er det ikke det?
|
Sitat:
|
Jeg har faktisk ikke ordinær eddik i hus :o Går det an å bruke litt balsamico eller hvitvinseddik istedet, mon tro? Blir vel litt smaksforskjell, men... bare lurer på om det er en fryktelig dårlig idé, hehe.
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:10. |