![]() |
Grønnsaksragu
Lagde dette i dag og det var sannelig godt...
1 brokkoli bunt i småbuketter 3 sjalottløk delt i 4 1\5 av hver parika av fargen rød, grønn og gul (disse var ganske små) 1\5 squash i terninger 1 pk aspargestopper 1\5 purre 3 hvitløksbåter i chilimarinade 2 buljongterninger (hvorav en er grønnsak og en er kjøtt) 2 bokser hermetiske knuste tomater, jeg brukte en med hvitløk og en med basilikum og oregano - Wok\stek grønnsakene litt i smør - krydre med kveret pepper - helle over 2 bokser tomater - ta i buljong La dette småputre i ca 10 min. Voila!!! Jeg hadde biff til og det var kjempe godt :sikle: Passer til både kjøtt og fisk http://www.aperitif.no/oppskriftsbil...ilet3-225b.jpg |
Sv: Grønnsaksragu
Denne skal jeg prøve til biffen til lørdag.
|
Hvordan smake raguen Bjella?? Lagde du den?
Kjempe god :sikle: |
Sitat:
|
Dette minner meg om grønnsaksgreia jeg lager i det evinnelige, men da steker jeg alle grønnsakene (et vilkårlig utvalg), putrer dem i knuste tomater, heller over i form og gratinerer med ost til den blir gyllen. Spiser med rømme. Yum!
|
Sitat:
Sitat:
Og det er digg :sikle: |
Skjønte re da :p Men wooking er jo ikke helt det samme, for da skal de være krispy, jeg foretrekker dem skikkelig moist;) GODT stekt med andre ord!
|
Sitat:
|
Hehe :suss:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:16. |