![]() |
Cocosa, hvordan klarer du å få det i deg?
Kjøpte meg Extra Virgin Cocosa i dag, for å prøve å få i meg litt mer fett. Tok en liten dært på tuppen av teskjea for å smake..og det gikk rett ut igjen..ugh...
Hvordan bruker du cocosa?? |
Sv: Cocosa, hvordan klarer du å få det i deg??
I en ekstra god kaffe. Gjerne koffeinfri. Jeg tilsetter også gjerne litt smør og fløte. Og litt Splenda må jeg innrømme:o
|
Jeg har fått helt dilla på Cocosa og har ingen problemer med å spise det rent:D
Bruker det også i bakst(vafler, brød eller kaker for eksempel) og sauser for å nevne noen eksempler. Har også hørt om folk som bruker det i kaffe og jeg er sikker på at det går fint an å bruke i drikker som smoothies også. Det er bare noen dager siden jeg kjøpte min første krukke selv, men mitt inntrykk er at det egentlig kan brukes til det aller meste. Er sikker på at de fleste her inne er godt vant med dette og har masse gode ideer å komme med også;) |
Jeg lar det smelte på varm mat, f.eks. omelett med div. fyll og revet parmesanost, eller har det oppi cappuccino, gjerne med noe ekstra krydder, som ingefær, kanel og kardemomme.
Tar ikke så mye om gangen, men sprer det utover dagen. Det skal uansett helst ikke tas på fastende mage. |
Kaffe med kookos smak? hmm..må prøves!
|
Jeg synes det er godt, og spiser det som kosttilskudd, en til to ss om dagen. Men jeg kan skjønne at ikke alle liker det like godt.
Da vi jeg heller anbefale cocosa pure, den er smaksfri, eller MCT-olje, som du kan lese mer om her: http://karbojunkie.wilhelmsen.biz/showthread.php?t=2810 |
Jeg greier heller ikke å spise cocosa, nei.
Har brukt det i noen gryter, det fungerer fint. Og så prøvde jeg kaffe med litt cocosa, fløte og suketter (evt splenda), det ble litt irish coffee-aktig. Minus whiskyen, da. Synes det var godt, jeg. |
Jeg smelter det med 99 % sjokolade: 100 gram cocosa og 20 gram sjokolade. Heller det i isterningsbrett og lar det kjøle seg :sikle:
|
Sv: Cocosa, hvordan klarer du å få det i deg?
Jeg spiser det med teskje. Smaker jo ren kokos. Synes det er helt greit, jeg.
Jeg har også litt oppi kakao som er laget av fløte og kakaopulver |
Sitat:
Kanskje konsistensen blir best med denne fordelingen? |
Sitat:
Det blir enda bedre om du putter en mandel eller to i hvert rom i isbitbrettet før du heller over blandingen :D |
Takk for mange lure ideér :) Siden jeg ikke drikker kaffe tror jeg at jeg skal prøve forslaget til Georgine :D Jeg har bare 70% sjokolade, så jeg får vel vente til i morgen..
|
Får prøve med 86 %, det er det sterkeste jeg finner. Så utrolig bra å ha slike godbiter på lur, og det helt uten kunstig søtning!:D
Gleder meg til å prøve dette. |
Jeg bruker cocosa i proteinshake. Smelter en te-skje i litt varmt vann og heller det opp i blendern sammen med resten av "suppa". Konklusjon, det er cocosa som hever smaken :o)
|
Må jeg få spørre et dumt spørsmål fra en som aldri har satt sine ben i en Cocosa-krukke:
Hvordan er Delfiafett i forhold til Cocosa...? Er det tilnærmet det samme eller noe helt annet? |
Sitat:
|
Delfiafett er visstnok "bunnslagget", altså de ubrukelige restene av kokosnøtta... Og, ja, inneholder herda fett :(.
|
EWW! :eek:
Hjertlig... da blir det Cocosa, ja. |
dere som lager cocosa sjokolade..hvordan får dere den fin? Min skiller seg,så sjokoladen blir nederst og oljen stivner på toppen. Godt er det likevel,men ser så ekkelt ut :p Hehe. Og cocosa i kaffen..hmm..skiller seg der å. Blir en tykk fetthinne på toppen..
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg svelger cocosaen... 3 ss hver dag.. Vondt skal vondt fordrive :p
Svelger mye annet som IKKE er behagelig ... :o Sikter til tran, gåselever.... etc :lol: |
Sitat:
HAHAHAHA |
Sitat:
|
Sitat:
Klarer ikke det,jeg... |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46. |