![]() |
4 uker - 7,5 kg og noen små ting jeg lurer på
Jepp nå er det en mnd. siden jeg startet med ketolysekuren og det går rette veien. Det har jo stagnert en god del etter starten. Tror det gikk 5-6 kg ned første uka og deretter ca 0,5 kg hver uke. Litt saktere vekttap enn jeg hadde håpet på, men så lenge det går rette veien så får en bare se fremover mot en lettere fremtid..:o Det er imidlertid noen små ting jeg lurer på..
|
Sv: 4 uker - 7,5 kg og noen små ting jeg lurer på
Angående ferien, så kan du jo leve "vanlig" lav-karbo, dersom du mener det blir vanskelig å holde seg til kuren.
Ang muskler til fett - fett til muskler... Vi bygger jo litt muskler med den daglige trimmen, så på den måten kan jo kroppen minke selv om vekta ikke minker... Tviler på at ketolysen gir oss mer muskler enn hva vi trimmer/trener oss til selv. Ellers har jeg ingen svar/tanker |
Løfter denne tråden litt.. Ingen som føler seg kallet til å mene noe om dette?
|
Gratulerer med en FANTASTISK start, du kan ikke seriøst mene at du synes dette går tregt:eek:?
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Cognac er rent brennevin det. En mikrodash med sukkerkulør for fargen, men cognac er kurant vare etter det jeg har lært. |
Siden det later til å herske noe uenighet om emnet ringte jeg til Vinmonopolets vareinformasjon. Fikk der vite at Cognac innholdt litt mer sukker enn rødvin som lå på 4-6 gr/liter. Cognac typisk 7 og 10 gr/liter. Det vil si at om jeg tar meg et par 2 cl drinker en kveld atter at kjerring og unger har kvelda, vil jeg typisk få i meg 8 gr pr liter, eller 8*0,02=0,16 gr /drink.
Jeg kan ta noen drinker den kvelden uten at sukkerinnholdet i Cognacen stopper ketolysen. Det jeg derimot ikke fikk vite noe om, var om det var andre KH kilder enn sukker i cognac... |
Sitat:
|
Sitat:
Whiskey vet jeg er lov, siden det står oppskrifter på drinker med dette i boka. |
Påstand:
|
Sitat:
|
Sitat:
Cognac (og wiskey) brennes fort og gæli og gir et svært fuselrikt produkt. Så lagres dette lenge. Og det som fordamper blir erstattet med ren sprit. Og etter lagring på eikefat modnes cognacen til å bli drikkelig. Og bare en liten del av 12 års cognac er egentlig 12 år. Den er også tynnet underveis. Nei det må være tilsatt sødme for å runde av cognacen under prosessen. Og jeg vet at de også tilsetter farge for å få riktig dybde og glød. Uten kjemiske attester mener jeg og ha lest noe sånt. |
|
Hei
Ved et søk på vinmonopolet.no fant jeg ut at en larsencognac inneholdt 12 gram sukker pr liter. Da man sjldent drikker så mye blir mengden av sukker akseptabel. :D Braastad inneholdt 6 gram,.På de fleste cognac var det oppgitt "ukjentt" på sukkerinnhold. Sukkeret tilsettes cognac for å gi kulør og for å runde av smaken. Selv mener jeg f.eks. Braastad XO smaker veldig karamell. Vennlig Hilsen Torkil |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:44. |