![]() |
Indis pestovariasjoner
Deler Indis pestovariasjoner med dere jeg, er veldig glad i pesto, mest på salat. Veldig lettvint å bare dælje ingrediensene i hurtigmikseren, og pesto holder seg jo en stund og! Grunnen til at jeg lager selv, er at de du kjøper i butikken inneholder sukker... Helt unødvendig og bare teit!
Vanlig pesto 100 g pinjenøtter En basilikumplante, napp av bladene To hvitløksfedd 20-30 g parmesanost God olivenolje, omtrent 1,5 dl. Litt salt Persillepesto 100 g pinjenøtter 2 pakker persille eller en stor bunt, med stilker. (Hvis den må vaskes, pass på å riste den tørr, og tørke med tørkepapir, er det for mye vann i pestoen vil den mugne!) To hvitløksfedd 1 rød chili 20-30 g parmesanost God olivenolje, omtrent 1,5 dl. Litt salt Myntepesto (Min favoritt!) 1 stappet kopp med mynteblader 2 vårløk 2 grønne chili 1 hvitløksbåt 1 ts salt 1 ts splenda 1 ts garam masala En halv presset sitron To ss vann Denne er jo strengt tatt ingen pesto da, men den likner veldig, grønn og deilig:D. Har en sånn søt-sterk-smak, frisk og deilig! |
Sv: Indis pestovariasjoner
Prøvde nettopp den myntepestoen. Yummi! Kjempegod! Den gikk rett inn i oppskriftsboka mi! Jeg bytta ut vannet med olje... Tenkte at den holder lenger i kjøleskapet da... Også rista jeg pinjekjernene. Delte pestoen i to og prøvde å ha litt parmesan i den ene halvdelen. Ble godt det også!
Denne pestoen funka også i rømmedressingen min. 1 ts myntepesto og 1 ts sæterrømme. Namnam! (Originalen er 1,5 ts rømmedressing og 0,5 "klassisk" pesto) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:02. |