![]() |
Jeg har spist for mye maltitol/Cavalier
Jeg har jo skrevet før at magen har reagert når jeg har spist Ifa ol pga maltitolen. I helga har vi vært i Sverige, på hytta, og i Godisfabrikken har de egen avdeling med sukkerfritt godteri, det har jeg ikke sett/lagt merke til før. Min kjære svigerinne presenterte det for meg:) Problemet var jo bare at det gikk an å spise SÅ mye i forhold til det jeg har vært vant til... Jeg spiste "maange" biter sjokolade med vanilje og vaniljefyll, 3 biter ga kun 1 karb:sikle: Og smågodtet var det jo ikke tellbart med karber i, så vi spiste endel av det også. Men fy F som jeg angret. Jeg joiner herved Smula til å avstå fra maltitolsøtet godis heretter. For maken til magesmerter har jeg vel kun hatt i forb. med fødsler... Og diare:dåne: Mannen og broren min led samme skjebne, så det var ikke mange andre som slapp til på den doen de siste 6 timene av gårsdagen. Er fortsatt litt uggen i magen altså... Dette var det ikke verdt. Kanskje jeg en gang i tiden kan klare å begrense meg til 3 biter... Men til jeg vet med sikkerhet at jeg klarer det avstår jeg:lol:
|
Sv: Åh fy f..n, ang maltitol/Cavalier
Tror du at du noen gang lærer?
Jeg har gitt opp den tanken og kjøper bare litt om gangen :lol: |
Sitat:
|
Uff..jeg hr kjøpt sukkerfritt godis på MIX...skulle på kino..SATTAN....magen var bare en stor ball full av rennadrit...rett og slett..og så VONDT!
|
Oi Oi var min første reaksjon, kan jeg kjøpe sukkerfritt godis i sverige :D Må sjekkes til uken, ja.
Jeg reagerer ikke på litt IFA og noen rader cavalier, men etter å ha dyttet i meg to plater cavalier etter operasjoner og jeg ikke fikk på ketolyse, åh kjære *dåne* Fikk ikke spesielt vondt eller flydde på do, men sååå mye luft. |
når man har nådd målet sitt, det skal vel da ikke være noe i veien for å spise litt mørk sjokolade INNNIMELLOM isteden for dette sukkerfrie som vi bare får vondt i magen av
:) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Uff, kjenner til det. Jeg var også på kino og kjøpte sukkerfritt smågodt, au au au. Helt forferdelig magesmerter. Aldri mer. :nei:
|
Hørtes ikke noe særlig ut nei... Har såvidt smakt litt sukkerfritt snop, og synes det smaker pyton, så dette slipper jeg nok.
|
Det er vel ikke meningen at du skal "stappe" i deg sjokolade heller :p
Men kose seg med noen biter en lørdagskveld. Det får i vert fall ikke jeg mageproblemer av. Koser meg med en cavaliersjokolade på lørdager (ikke noe mer eller mindre) og det går helt fint. For min mage er et offer for Maltitol, desverre. Tåler det veldig dårlig. Men nå har du kanskje lært Stinemor :klem: (eller av erfaring, ikke :p) |
Spørs om jeg har lært... Synes liksom ikke 10 sånne små fylte biter var mye, hehe... I forhold til det man dyttet før da... Men OM jeg skal kjøpe det igjen skel jeg ta med meg 3 biter ut i stua og det er det jeg skal spise PUNKTUM!
|
Sitat:
|
Litt kan man spise. LITT! :D Og det betyr ikke å maule i seg en hel pose IFA eller en pose løssjokolader med maltitol, men dere lærer. :D
|
Sitat:
|
Ikke min heller...sjokoladen er ille..og smågodtet ENDA værre....
|
Hvis jeg er i farta og er sulten, kjøper jeg en sånn Atkins bar med nøtter og sjokolade. Og DEN får man luft i magen av den. Shit! Vet det ikke er snakk om mat her, men en sånn bar er vel strengt tatt ikke mat heller.. blir jo som godis. Men god er den da, det skal den da :) Selvom man går og småfiser resten av dagen :geip:
|
Sitat:
Har nemlig dyttet i meg to poser på rappen, desp på kino, hehe. Merket ikke noe da. Stinemor- hadde de ren sjokolade der og? Hvordan vet du karbene? Bare sånn siden jeg skal over grensen en dag til uken :D |
Sitat:
Blir "fisete" av en pose IFA, men ikke slik som jeg ble i helga, da var jeg rett og slett dårlig og hadde sinnsyke smerter...:rolleyes: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11. |