![]() |
"Slankesukker kan gjøre deg feit"
|
Sv: "Slankesukker kan gjøre deg feit"
Stemmer nok det ja, dette er jo gammelt nytt. Men det blir jo fremstilt litt feil for det er jo ikke søtstoffet i seg selv som gjør en feit, men det at en blir mer søtsugen og hiver innpå mer mat når en får i seg mye søtstoffer. Heldigvis gjelder ikke dette meg, jeg blir KVITT søtsug ved å feks. drikke lettbrus, dessuten øker ikke matlysten. Tror dette er veeeldig individuelt.
|
Søtstoffet sitter jo i gang prosesser i oss som gjør at resultatet blir slik. Jeg har alltid visst dette med kunstig søtstoff, men etter jeg begynte å vanke i slankeverden og startet dette forumet, så har det på en måte kommet litt i bakgrunnen, for det har liksom vært så mye informasjon som sier "inneholder ingen karber, ingen kalorier, helt geinalt!", at det rett og slett har gått i glemmeboken. Det er absolutt lurt å høre på.
Det beste er å klare seg uten søtstoff i det daglige for å unngå å trigge smaken og kroppen. Men når det er sagt, så er det mange grunner til at Jeppe drikker, og dersom en bruker mat til å fkes døyve vonde følelser, som en selvmedisinering, så skjønner jeg at det kan være tøft å venne seg helt av med alt, og da synes jeg det er bedre med kunstig søtstoff, for man blir garantert mindre overvektig av det enn av sukkerinntak. |
Interessant. Og jeg bet meg merke i dette:
Sitat:
|
Det klasifiseres som bulimi..
Har hørt at noe av sukkeret blir tatt opp via blodårene i munnen, slik som tabeletter som skal legges under tungen. Men jeg er fremdeles ingen ekspert ;) |
Sitat:
Helt enig med du. Og jeg reagerer akkurat slik som du gjør. :) |
Sitat:
|
Chew and spit.
Så dokumentar om bulimi hvor jenta tygget og spyttet maten ut igjen ;) |
Sitat:
Jeg får dekket det lille søtsuget jeg har igjen med lettbrusen jeg drikker. Bidrar nok til at jeg får i meg nok væske også. Har aldri vært flink til å drikke, så dersom jeg skulle droppe lettbrusen min, hadde jeg muligens blitt dehydrert (igjen). |
Enig på en måte, men jeg får så lavt blodsukker av det (?)
|
Sitat:
|
Sitat:
Ikke at jeg gjør det ... :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:49. |